485 بازدید
کد: 187867
13 آذر 1397 - 21:53
من یک آندومتریوز در تخمدان سمت راستم داشتم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من یک آندومتریوز در تخمدان سمت راستم داشتم که وقتی 4 ماه سیلیک قرص جلوگیری مصرف کردم اندازش بزرگ میشد و به 47 میلیمتر رسید، طبق نظر پزشک دیگه به صورت دائم قرص ال دی مصرف کردم و پریود نشدم بعد از دوماه دچار خونریزی شدم به شدت پریود نیست ولی در حد لکه بینی هم نیست، سونوگرافی رکتال انجام دادم گفتند آندومتریوز کوچک شده و به 37 میلیمتر رسیده، اما 3 عدد پولیپ کوچک داخل رحم درومده که تا دوماه پیش نبود. دکترم گفت همین روند دارو خوردن رو تا سه ماه ادامه بدم و بعد سونوگرافی رو تکرار کنم حالا سوال من اینه علت به وجود اومدن پلیپ در حین مصرف دارو ال دی چیه؟ همچنین علت خونریزی من که یک ماهه قطع نشده و داره مقدارش بیشتر میشه چیه و چکار باید بکنم؟یعنی 3 ماه دیگه خونریزی داشته باشم مشکلی نداره؟
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز خونریزی که اصلا اشکالی ندارد از روش های درمانی مرسوم است. بعد از سه ماه استفاده مکرر و بدون قطع احتمالا پولیپ ها رفع خواهند شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: