88
کد: 221367
24 خرداد 1399 - 10:52
زمان پریودم منظمه، ولی پس از مصرف تنسی مقدارش خیلی کمه، وسط ماه هم دردای خفیف شبیه درد پریود دارم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: 4 ماه قبل کاندوم حین رابطه پاره شد اما اصلا داخل رحم نبود. بعد از اون قرص تنسی مصرف کردم و درست روز موعد پریودی که 14 روز بعد بود پریود شدم زمان پریود منظمه ولی از اون بار به بعد مقدارش خیلی کمه قبلا 7 روز بود الان تقریبا 2 روزه و وسط ماه هم دردای خفیف شبیه درد پریود دارم دلیلش چیه؟ 
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای معاینه و درمان مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال امکان استفاده از این دارو را دارید. این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.   
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: