100
کد: 221529
26 خرداد 1399 - 14:08
سه روزه از تاریخ پریودم گذشته و لکه بینی دارم. تمامی علائم پریود رو دارم. میتونه بارداری باشه؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام خسته نباشید . 
من روز هشتم بعد از پریودم با همسرم رابطه داشتم که بعدش قرص اورژانسی مصرف کردم . 14 روز بعدش لکه بینی داشتم و پس از سه روز باز رابطه داشتم اما به خاطر این که توی ماه نمیشه دوباره قرص اورژانسی مصرف کرد نتونستم قرص بخورم . الان سه روزه از تاریخ پریودم گذشته و لک بینی دارم . تمامی علائم پریود دارم . میتونه بارداری باشه ؟ بی بی چکم زدم منفی بوده . 
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.  
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: