126
کد: 223096
08 مرداد 1399 - 16:00
دیروز با نامزدم رابطه مقعدی داشتم، چند ساعت بعد قرص تنسی ۱.۵ خوردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من دیروز با نامزدم رابطه مقعدی داشتم که مایع منی و داخل مقعد خالی کرد موقع در آوردن حس کردم که کمی بیرون ریخت یک دقیقه نکشید که شستم خودم و دیدم که مقداری مایع منی از مقعد همون موقع که میشستم ریخت چند ساعت بعد قرص تنسی ۱.۵ خوردم یدونه، چهاردهمین روز از اولین روز پریودیم میگذشت احتمالش هست که باردار شم برای اطمینان بیشتر چیکار کنم خیلی میترسم ؟! باکره هستم
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: