۲۴۲۹۵۲
۲۰
۲۰

فلامک جنیدی و مادری بعد از ۴۵ سالگی!

فلامک جنیدی، بازیگر طنز، در سن ۴۵ سالگی مادر شد، سنی که بسیاری از ما، آن را برای مادر شدن، خیلی می‌دانیم. هرچند نمی‌توان یک نسخه را برای همه تجویز کرد، اما پزشکان و روانشناسان هم، بارداری و داشتن فرزند را دارای محدوده سنی خاصی می‌دانند.

فلامک جنیدی و مادری بعد از ۴۵ سالگی!

یک داستان از صدها!

فلامک دو فرزند به نام‌های حنا و میلان دارد و با همسرش آیدین پوری ساکن انگلستان هستند.حنا و میلان(دوقلو‌هایی که تصویر‌هایی از آن‌ها در فضای مجازی هم هست) الان حدود ۶ سال دارند، بچه‌هایی شاد و سالم(تا جایی که ما می‌بینیم) و با پدر و مادری پر انرژی، بازهم تا آنجایی که ما در فضای رسانه‌های مجازی می‌بینیم.

این مورد که یک از صد است(اگر نگوییم هزار) می‌تواند ذهنیت ما را به این سمت ببرد که داشتن فرزند، سن و سال نمی‌شناسد. اما واقعاً این طور است؟

فلامک جنیدی و مادری بعد از ۴۵ سالگی!

سن مادر شدن در جهان

سن مادر شدن در سراسر جهان به طور متوسط از ۱۸ سال تا ۳۰ سال است؛ مثلاً در یونان و سوئیس، متوسط سن مادر شدن، ۳۱ سال است؛ در بلژیک ۲۸ سال است و در ژاپن و ایتالیا ۳۰ سال است.

جوانترین مادر‌ها در آنگولا، بنگلادش، نیجر، چاد، مالی، گینه، اوگاندا، موزامبیک و مالاوی زندگی می‌کنند که متوسط سن مادر شدن ۱۸ سال است.

سن مادر شدن به نسبت سال‌های قبل بالاتر رفته است و زنان اولین فرزند خود را نسبت به مادر و مادربزرگ خود، خیلی دیر به دنیا می‌آورند تا جایی که در دو نسل پیش شاید فردی که ۴۵ سالش بود؛ نوه دار هم می‌شد اما در این زمان، می‌توان مادر هم شد.

فلامک جنیدی و مادری بعد از ۴۵ سالگی!

دنیای پزشکی و علم چه می‌گوید؟

اما در دنیای علم و تحقیقات درباره این موضوع چه می‌گویند؟ اول بهتر است بدانیم که از نظر اصول پزشکی منظور از بارداری در سن بالا، بارداری بعد از ۳۵ سالگی است.

عوارض بارداری در سن بالا می‌تواند زایمان زودرس، نقایص مادرزادی و چندقلو باردار شدن باشد که انجام غربالگری را اهمیت دوچندان می‌دهد.

زنان بالای ۳۵ سال، سخت‌تر از زنان ۲۰ تا ۳۰ سال باردار می‌شوند و افزایش سن باعث کاهش قدرت باروری می‌شود.

یک تحقیق که عوارض بارداری را در بین زنان ۱۸ تا ۳۴ سال، ۳۵ تا ۴۰ سال و ۴۰ سال به بالا مقایسه کرده است؛ به این نتیجه رسیده است که مادران و نوزاد با چنین خطر‌هایی ممکن است؛ مواجه شوند:

ابتلا به دیابت بارداری، جفت سرراهی، موقعیت بریچ نوزاد که مانع از زایمان طبیعی می‌شود، زایمان سزارین اورژانسی، خونریزی پس از زایمان، زایمان زودرس، وزن کم یا بالای نوزاد هنگام تولد و مشکلات ژنتیکی و ....

در نهایت پزشکان عنوان می‌کنند؛ هنگامی که زنان وارد چهل سالگی می‌شوند، تنها‌امید واقعی آن‌ها برای تشکیل خانواده، استفاده از تخمک یک زن جوان‌تر خواهد بود.

این درحالیست که کافیست این روز‌ها سر بگردانید تا در اطرأفتان زنان بارداری ببینید که بین۳۵ تا ۴۵ سال دارند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.