سعید زارعی بازیگر سریال «گردن زنی»:
فیلمنامه «گردن زنی» تکنیکال است/ پلیس متفاوتی بودم
سعید زارعی بازیگر سروان احمدی در سریال «گردن زنی» معتقد است با این سریال تجربه منحصر به فردی را با یک فیلمنامه تکنیکی کسب کرده و توانسته سهمی در سریال سازی اجتماعی و با سرمایه خصوصی داشته باشد.
سعید زارعی بازیگر سریال پرمخاطب «گردن زنی»، حرفه بازیگری را از تئاتر آغاز کرده و پس از کسب تجربههای قابلدفاع در تئاتر، توانسته در جمع بازیگران سریال «گردن زنی» به کارگردانی سامان سالور و تهیهکنندگی علی قربانزاده حضور پیدا کند. این بازیگر درباره حضور در این سریال به فیلمنت نیوز گفت: سریال «گردنزنی» برای من تجربهای زیبا و منحصربهفرد بود که علاوه بر همکاری با یک تیم حرفهای، یک اثر استاندارد در پلتفرم فیلمنت تولید شد و توانست با استقبال ویژه مخاطب، رضایت تماشاگران این پلتفرم را نیز کسب کند.
وی ادامه داد: زمانی که فیلمنامه را خواندم به وجد آمدم چرا که جزو معدود فیلمنامههایی بود که می توانست با حجم بالایی از قصههای موازی و کاراکترهای اصلی مخاطب را تا لحظه آخر پای سریال بنشاند. این ویژگی مهم حاصل نگارش فیلمنامهای تکنیکال توسط دوست خوبم زامیاد سعدوندیان بود که تا لحظه آخر مخاطب را مدام در تعلیق نگه میداشت به این معنا که در قسمتهای اول، مخاطب بیشتر درگیر این موضوع بود که قاتل کیست و چرا اساساً این قتلها اتفاق افتاده است و تا قسمت هشتم به چرایی رخ دادن این قتلها پاسخ داده میشود.
بازیگر سریال «گردن زنی» درباره بازی در نقش سروان احمدی گفت: مخاطب سینما و تلویزیون ایران، مشابه نقش پلیس را در آثار مختلف زیاد دیده است و بازی در این نقش خیلی کار سختی بود زیرا مردم در زندگی روزمره خود نمونههای بیشماری از پلیسها را میبینند و با آنها و جنس کارشان بیگانه نیستند و در نهایت برای من مهم بود که نقش پلیسی متفاوت را بازی کنم.
وی ادامه داد: نکته مهم هنگام تولید سریال این بود که هم سامان سالور بهعنوان کارگردان و هم زامیاد سعدوندیان ایدهمحور بودند و دست ما را برای بازی باز گذاشته بودند تا بتوانیم پلیسهای امروزی را به مخاطب نشان دهیم. این موضوع برای من، بهعنوان بازیگری که با پشتوانه تئاتر به این عرصه آمده بودم، بسیار مهم بود.
زارعی درباره اضافه کردن رگه های طنز به نقشش یادآور شد: سریال «گردن زنی» داستانی خشن و غمگین دارد و برای اینکه بخشی از زهر داستان گرفته شود، در بخش مربوط به پلیس، سعی کردیم بخشهای مربوط به صحنههای متداول بازجویی را با شوخیهای همراستا با داستان پیش ببریم.
این بازیگر تئاتر افزود: به اعتقاد من، در آشفتهبازاری که سینمای ما با سرعت حداکثری بهسوی سینمای کمدی پیش میرود و اصولاً آثار اجتماعی خیلی مورد استقبال قرار نمیگیرند، ساخت سریالهایی مثل «گردنزنی» در چرخه تولید کارساز است. بهخصوص اینکه با توجه به شرایط تولید در سینما، بخش زیادی از هنرمندان به سمت سریالسازی در پلتفرمها روی آوردهاند؛ اتفاقی که اگر نمیافتاد، معلوم نبود چه بلایی سر چرخه تولیدات فرهنگی و به ویژه سینمای اجتماعی ایران میآمد.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین آثار تولید شده در شبکه نمایش خانگی متعلق به فیلمنت است و به نظر من اگر این پلتفرمها نبودند، واقعاً معلوم نبود چه اتفاقی برای محصولات فرهنگی می افتاد.
سعید زارعی در پایان با بیان این مطلب که تلویزیون در روزگاری در فضای بیرقیب رشد کرده است، گفت: در روزگاری دور، هرآنچه در تلویزیون ساخته میشد مورد استقبال قرار میگرفت و خروجیهای موفق بسیاری هم داشته است ولی بهعنوان کسی که سه کاراکتر نقش اصلی در تلویزیون بازی کردهام، با قاطعیت میگویم که تلویزیون دیگر نمیتواند با پلتفرمها رقابت کند، چون آنچه در تلویزیونها دیده میشود با آنچه در پلتفرمها به نمایش گذاشته میشود دو جهان متفاوت است. به همین دلیل معتقدم تلویزیون قافیه را به پلتفرمها باخته است و با وجود شرایط اقتصادی و اجتماعی، دیگر تلویزیون نمیتواند رقیب جدی برای پلتفرمها باشد.
سریال گردن زنی را در فیلم نت تماشا کنید .
بیشتر بخوانید
«گردن زنی» نقطه عطف سریالسازی معمایی
«گردن زنی» و پایان آبرومند قصهای تودرتو
«گردن زنی» و یک پایان تلخ با چاشنی امید
برای ارسال نظر کلیک کنید
▼