۲۴۱۲۶۴
۴۷
۴۷

طرز مصرف و بهترین زمان استفاده از آشواگاندا

آشواگاندا گیاهی است که از نوعی درختچه همیش هسبز که در هند یافت م یشود به دست م یآید. این گیاه با نام جینسینگ هندی نیز شناخته م یشود و در طب سنتی آیورودا استفاده میشود. این گیاه اثرات ثابت شدهای در کاهش استرس و اضطراب دارد، اما ب هطورکلی فقط برای استفاده کوتا همد ت دو تا س هماهه توصیه م یشود. همچنین این گیاه بر تولید اسپرم و هورمو نهای باروری تأثیر مثبت دارد و مصرف آن حدود ۳۰۰ الی ۶۵۰ میلی گرم در روز و طی سه ماه توصیه می شو؛ لذا اجتناب از مصرف طولانی مدت این مکمل بسیار مهم است. در ادامه بیشتر در مورد این مکمل و نحوه مصرف و خواص آن صحبت خواهیم کرد.

 

  دز مجاز مصرف آشواگاندا برای بهبود سلامت جنسی و افزایش باروری

فرایند باروری در بدن انسان بسیار پیچیده است و عوامل زیادی در سلامت باروری زنان و مردان دخیل هستند. 

 آشواگاندا به طور سنتی در آیورودا برای حمایت از باروری استفاده میشده است و مطالعاتی بسیاری در این مورد وجود دارد.

در یک متاآنالیز از مطالعات انسانی و حیوانی، محققان به این نتیجه رسیدند که شواهدی وجود دارد که نشان میدهد مصرف آشواگاندا با بهبود کیفیت مایع منی باعث کاهش ناباروری میشود و همچنین سلامت هورمونهایی را که نقش کلیدی در تخمک گذاری و تستوسترون و تولید اسپرم را دارند، بهبود میبخشد.

 اگرچه دلایل دقیق آن مشخص نیست، اما محققان اظهار داشتند که  آنتی اکسیدانهای موجود در آشواگاندا ممکن است در این روند درمانی دخیل باشند.

 طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده است که مصرف آ شواگاندا باعث افزایش میل جنسی در زنان و مردان نیز میشود؛ بنابراین اگر شما به منظور افزایش شانس

باروری  و افزایش میل جنسی قصد مصرف آشواگاندا را دارید میتوانید به صورت روزانه حدود ۶۵۰ میلی گرم آشواگاندا مصرف کنید و طول دوره درمان را تا سه

ماه ادامه دهید. 

طرز مصرف و بهترین زمان استفاده از آشواگاندا

شرکت آمیتیس نیک دارو 

طرز مصرف و بهترین زمان استفاده از آشواگاندا

amitismed.com

طرز مصرف و بهترین زمان استفاده از آشواگاندا

۹۱۳۰۴۹۰۰

طرز مصرف و بهترین زمان استفاده از آشواگاندا

آدرس: تهران، اتوبان حقانی،  نرسیده به چهارراه جهان کودک، خیابان دیدار، خیابان کیش، پلاک ۵۳، طبقه اول

آشواگاندا برای درمان ضعف بدنی و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

اگر شما سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا ممکن است بارها بیمار شوید و قطعاً طول دوره بیماری شما نیز زیاد خواهد بود و به

احتمال  زیاد نصف فصل با علائم بیمار شوید و به احتمال  زیاد نصف فصل با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا دستوپنجه نرم خواهید کرد،

 اما ممکن است بتوانید با استفاده از آشواگاندا تعداد دفعات اطلاع به بیماری را کاهش دهید و مدت زمان بهبودی را به طور چشمگیری افزایش بدهید. 

در یک مطالعه افراد سالم ۶۰ میلی گرم عصاره آشواگاندا را به مدت  ۳۰  روز مصرف کردند.

افرادی که آشواگاندا مصرف کردند،  فعالیت سلولها و مولکولهای ایمنی خاصی به نام ایمونوگلوبولینها و سیتوکینها را افزایش دادند که نشان میدهد این مکمل

ممکن است به سیستم ایمنی شما کمک کند تا بهتر با مهاجمانی مانند باکتریها و ویروسها که میتوانند شما را بیمار کنند، مبارزه کنید. 

 علاوه بر این محققان خاطر نشان میکنند که اثرات خواب آور آشواگاندا ممکن است نقش زیادی در بهبود سرماخوردگی یا آنفولانزا داشته باشد، زیرا خواب بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر میگذارد.

 

چگونگی عملکرد آشواگاندا در کاهش استرس و اضطراب  

آشواگاندا  به عنوان  گیاهی با خواص تطبیق زایی، روی محور هیپوتالاموس  -  هیپوفیز  -  آدرنال  (HPA)  شما عمل میکند.  محور HPA سیستم مرکزی پاسخ به استرس بدن است.  این مسیر بین آنچه شما به عنوان استرس درک میکنید، و واکنش بدن شما به آن استرس عمل میکند. 

زمانی که در شرایط استرس مزمن هستید، خامو شکردن محور HPA کار سختی است. دانشمندان ومحققان توضیح میدهند که آشواگاندا در این هنگام برای کاهش پاسخ بی شفعال محور HPA وارد عمل میشود .

 به همین دلیل نیز آشواگاندا  به عنوان  یک آداپتوژن شناخته میشود که به بدن شما کمک میکند تا استرس را بهتر مدیریت کنید.

 آشواگاندا با سیستم عصبی فردی که آن را مصرف میکند سازگار میشود؛ بنابراین اگر عصبی و مضطرب هستید، این گیاه به آرامش شما کمک میکند.

در یک متاآنالیز 12 مقاله که شامل بیش از ۱۰۰۰ نفر بود، مشخص شد که مکمل آشواگاندا اضطراب و استرس را طرز چشمگیری کاهش میدهد.

. یکی از تحقیقات به عمل آمده نشان میدهد که مصرف ۲۴۰ میل یگرم آشواگاندا یک بار در روز به مدت 60 روز در بزرگسالان پر استرس و در عین حال سالم تاثیر

بسیار ویژه ای  بر روی سلامت سیستم عصبی آنها داشته است.

 طی این تحقیق اضطراب و هورمو نهای مرتبط با استرس، از جمله کاهش کورتیزول صبحگاهی و DHEA-S   (یک استروئید در گردش) در افراد مصرف کننده نسبت به قبل و نسبت به افرادی که آشواگاندا مصرف نکردند بسیار کمتر بود.

 

بهترین شکل دارویی آشواگاندا  

آشواگاندا در اشکال دارویی مختلف از جمله کپسول، عصاره، قرص، سافت ژل و پودر وجود دارد و شرکتهای داروسازی مختلف این محصول را تولید میکنند

 نکته مهمی که به هنگام خرید شکل دارویی آشواگاندا باید به آن توجه کنید دوز دارو، و شکل دارو بر اساس مجوزهای سازمان غذا و دارو است.

 دوزهای بالا و حرف های به منظور  استفاده ورزشکاران حرف های و بدنسازانی که برای مسابقات پرورش اندام آماده میشوند تولید میشوند و اغلب افزودنی های دیگری نیز به همراه دارند که مناسب برای افراد عادی نیست.

 اما افراد عادی میتوانند از کپسولهای آشواگاندا که دارای دوز متعادل هستند استفاده کنند. 

 دز مجاز روزانه برای افراد معمولی تا ۶۵۰ میلی گرم است. بهترین شکل دارویی آشواگاندا نیز  به صورت  کپسول و یا قرص است. توصیه میشود از مصرف پودرهای

مختلف که در عطاری های نامعتبر با نام پودر آشواگاندا به فروش میرسند پرهیز کنید ،  زیرا ممکن است این پودرهای غیراستاندارد عوارض جبران ناپذیری بر روی

سیستم گوارش شما همچون زخمهای روده و معده برجا بگذارند. 

 

چه کسانی نباید آشواگاندا مصرف کنند ؟  

درحالیکه آشواگاندا به طورکلی برای اکثر افراد سالم  بی خطر تلقی میشود، افرادی که باردار یا شیرده هستند، در شرف عمل جراحی هستند،  یا با شرایط خودایمنی

 یا تیروئید زندگی میکنند باید از مصرف آن اجتناب کنند .

 همچنین کسانی که داروهای هورمونی از جمله انسولین مصرف م یکنند باید در مصرف آشواگاندا احتیاط کنند و قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

علاوه بر آن  کسانی که داروهای خوا بآور و آرامبخش مصرف م یکنند باید برای تعیین دوز آشواگاندا حتماً با پزشک معالج خود مشورت

خواب آور و آرامبخش مصرف میکنند باید برای تعیین دوز آشواگاندا حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنند.

 

مکمل گیاهی آشواگاندا محصول آمیتیس نیک دارو

شرکت آمیتیس نیک دارو یک شرکت خوشنام و باسابقه در زمینه واردات و تولید مکمل های خوراکی است؛  بنابراین شما میتوانید با خیال راحت نسبت به کیفیت محصول ارائه شده  توسط این  شرکت خرید خود را انجام بدهید. 

لازم به ذکر است که تمام محصولات این شرکت تحت نظارت سازمان غذا و دارو و تحت نظارت پزشکان متبحر تولید، بسته بندی و ارائه میشوند؛  لذا هیچ نگرانی از بابت عوارض نابجا در مکم لهای ارائه شده شرکت وجود ندارد .

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آشواگاندا از طریق وبسایت آمیتیس نیک دارو اقدام نمایید .

محتوای حمایت شده

  • اخبار داغ
  • جدیدترین
  • پربیننده ترین
  • گوناگون
  • مطالب مرتبط

برای ارسال نظر کلیک کنید

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.