۲۴۰۴۵۰
۷۶۵
۷۶۵

۵ کتاب پروفروش از پوشک گرفتن کودک

در این مقاله ۵ تا از پرفروش‌ترین کتاب های از پوشک گرفتن و آموزش دستشویی رفتن کودک معرفی شده است. همچنین چند نکته آموزشی درباره ...

از پوشک گرفتن کودک همواره یکی از چالش های والدین بوده است. بسیاری از والدینی که کودک نوپا دارند این سوال را از خود می پرسند که چه زمانی باید دستشویی رفتن را به کودک خود آموزش دهند. اکثر کودکان در سن 18 ماهگی الی 3 سالگی، آمادگی خود را برای دستشویی رفتن نشان می دهند. این در حالی است که برخی از کودکان با سن بیشتر نیز ممکن است این آمادگی را کسب نکرده باشند. پس نمی توان سن را به عنوان تنها عامل تعیین کننده برای شروع آموزش دستشویی رفتن به کودک و از پوشک گرفتن دانست. در واقع زمان مناسب این آموزش ها، از کودکی به کودک دیگر متغیر بوده و بیش از هر چیز به آمادگی جسمی و عاطفی کودک وابسته است.
5 کتاب پروفروش از پوشک گرفتن کودک5 کتاب پروفروش از پوشک گرفتن کودک

بهترین زمان هنگامی است که کودک شما از لحاظ جسمی و عاطفی، به قدری رشد کرده باشد که بتواند به تنهایی دستشویی کند. شروع آموزش برای رفتن به دستشویی اگر هنگامی انجام شود که کودک آمادگی لازم برای آن را ندارد، ممکن است نتیجه معکوس را در پی داشته باشد و منجر به ناامیدی شود. عجله کردن در این زمینه می تواند منجر به طولانی شدن فرآیند یادگیری در کودک شود. پس لازم است والدین به سیگنال ها و نشانه هایی که بیانگر آمادگی کودک برای دریافت آموزش است، توجه کنند. این نشانه ها ممکن است در هر کودک متفاوت باشد. اما اطلاع از آن ها کمک می کند که به موقع از آمادگی کودک خود مطلع شوید.

در ادامه 5 تا از پرفروش ترین و موثرترین کتاب های آموزش دستشویی رفتن و پوشک رفتن کودک معرفی خواهند شد ، شما می توانید همه این کتاب ها را از سایت پینارشاپ تهیه کنید .

  1. کتاب مامان بیا جیش دارم

    این کتاب تصویری مقوایی است که موضوع دستشویی رفتن کودک را با شعرهایی کوتاه مطرح می‌کند.تصاویر کودکانه و اشعار این کتاب، کودک را به نشستن بر لگن آشنا می‌کند و در عین حال تفاوت‌های بدن حیوانات را به کودک می‌آموزد. یکی از مهم‌ترین نیازها دفع ادرار است. وقتی کودک می‌گوید: مامان بیا، جیش دارم باید او را کمک کنیم تا کم‌کم خودش این کار را انجام بدهد. موثرترین کمک به کودک در این مرحله از رشد این است که او را به نشستن بر لگن تشویق کنیم. این امر باید به صورت بازی و یا کاری جالب توجه جلوه داده شود تا کودک از آن روی نگرداند و به آن عادت کند.

    این کتاب از انتشارات قدیانی است و 24 صفحه دارد.

    برای تهیه این کتاب و مشاهده کتاب های بیشتر به بخش کتاب با موضوع دستشویی رفتن و پوشک گرفتن مراجعه کنید.

    5 کتاب پروفروش از پوشک گرفتن کودک5 کتاب پروفروش از پوشک گرفتن کودک
  2. کتاب بلدم برم دستشویی

    بلدم برم دستشویی! از آن دست کتاب‌هایی است که به‌ سادگی به کودکان توضیح می ‌دهد که باید موقع دست ‌شویی به بدنشان گوش بدهند، این کتاب شیرین و کامل است. آلیسون جاندو (نویسنده کتاب) خیلی عالی مرحله‌ی گذر از پوشک را توصیف می‌ کند، اینکه ایرادی ندارد اگر اتفاقی غافل ‌گیر شوی و موفقیت کوچکت را جشن بگیری.

    این کتاب از انتشارات مهرسا و دارای 48 صفحه می باشد.

    5 کتاب پروفروش از پوشک گرفتن کودک

  3. کتاب مامان! مامان! جیش دارم دختر و پسر

    این کتاب ها در دو جلد برای دختران و پسران به صورت جداگانه منتشر شده اند. در این کتاب ها دستشویی رفتن و پوشک گرفتن کودک در سه روز آموزش داده می شود.

    این کتاب ها از انتشارات فرهنگ و هنر و دارای 14 صفحه است.

    5 کتاب پروفروش از پوشک گرفتن کودک

    5 کتاب پروفروش از پوشک گرفتن کودک

  4. کتاب روز بدون پوشک-قهرمان شنل پوش

    در کتاب  روز بدون پوشک-لویی یک فیل قهرمان است که در این کتاب حین بازی با دوست‌هایش متوجه نکته‌ی مهمی می‌شود؛ اینکه اگر مثل بچه‌های بزرگ‌تر شورت می‌پوشید و دیگر برایش پوشک نمی‌بستند،‌ می‌توانست بیشتر بیرون بماند و بازی کند و وقتی که روی تاب بازی می‌کرد،‌ اگر پوشک نداشت، سبک‌تر می‌بود و می‌توانست بیشتر بالا برود. برای همین فکر می‌کند شاید بد نباشد از پدر و مادرش بخواهد دیگر برایش پوشک نبندند. گرچه از این تصمیم می‌ترسد اما تصمیم می‌گیرد بر ترسش غلبه کند.

    این کتاب از انتشارات پرتقال است و 28 صفحه دارد.

    5 کتاب پروفروش از پوشک گرفتن کودک

  5. کتاب خدا حافظ پوشک

کتاب خدا حافظ پوشک داستانی جذاب و مصور از مجموعه کتاب های نی نی مامانی که به پرورش مهارت های اجتماعی خردسالان 1 تا 7 سال می پردازد. این کتاب همان طور که از نامش مشخص است با قصه ای روان و ساده به آماده سازی کودکان برای خداحافظی از پوشک کمک می کند.

این کتاب از انتشارات فرهنگ و هنر است و  13 صفحه دارد.

5 کتاب پروفروش از پوشک گرفتن کودک

۸  علامتی که نشان می دهد کودک آماده از پوشک گرفتن است

·اهمیت آمادگی جسمانی و عاطفی کودک، بیشتر از سن است

·کودک شما خود را مشتاق نشان می دهد

·کودک خودش را خیس نمی کند

·کودکان وقتی از توالت استفاده می کنند که آگاهی لازم را در این باره داشته باشند

·کودک خودش را مستقل نشان می دهد

·کودک شما می تواند به تنهایی لباس بپوشد

·می تواند طبق آموزشی که دریافت کرده است، عمل کند

·می تواند به آرامی بنشیند

·می تواند ارتباط برقرار کند

·برای از پوشک گرفتن،کودک باید بتواند خوب راه برود و بدود

نکات آموزشی از پوشک گرفتن کودک

از کودک خود بخواهید قبل از خارج شدن از خانه و پس از رسیدن به مقصد، از دستشویی استفاده کند. هنگام بیرون رفتن، چند نوع لباس و لباس زیر به همراه داشته باشید. به معلمان مهدکودک ها و پرستاران کودک خود در مورد علائمی که نشان دهنده نیاز کودک به دستشویی رفتن هستند، صحبت کنید.

از پوشک گرفتن کودک، می تواند باعث ایجاد یک احساس جدید در کودک شود. بنابراین، ممکن است برخی از کودکان از این موضوع احساس ناراحتی یا ترس داشته باشند. همانطور که در طول فرآیند از پوشک گرفتن، از کودک خودتان حمایت می کنید؛ آرام و مطمئن باشید.

تحقیقات نشان می دهند که واکنش های منفی و تنبیه در اثر اتفاقات، می توانند باعث ایجاد افکار منفی برای دستشویی رفتن در کودکان شوند. بنابراین، پس از بروز هر اتفاق، آرام باشید و هرگونه ناامیدی را از کودک خود پنهان کنید.

 

محتوای حمایت شده

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.