۲۴۰۶۰۴
۴۵۵
۴۵۵

باریستا کیست؟ بارتندر به چه کسی می‌گویند؟

باریستایی و بارتندری شغل‌های جدیدی است اما قبل از اینکه این شغل‌ها را به عنوان یک حرفه انتخاب کنید باید بدانید اصلاً باریستا کیست و به چه کسی باریستا می‌گویند؟ از طرفی بارتندر چه کسی است و چه کاری انجام می‌دهد؟

باریستایی و بارتندری شغل‌های جدیدی است اما قبل از اینکه این شغل‌ها را به عنوان یک حرفه انتخاب کنید باید بدانید اصلاً باریستا کیست و به چه کسی باریستا می‌گویند؟ از طرفی بارتندر چه کسی است و چه کاری انجام می‌دهد؟

 این شغل‌ها اسم‌های قشنگی دارند و شاید در نگاه اول بسیار ترغیب کننده باشند اما اگر ندانید که این شغل‌ها دقیقاً به چه مهارتی نیاز دارند در آنها موفق نخواهید بود. به عنوان کسی که مدت‌ها به دنبال پیدا کردن شغل رویایی خود بوده است احتمالاً این نکته را می‌دانید که زمانی که مشاغل جدید معرفی می‌شوند برگ برنده در دست کسانی است که زودتر از دیگران آن مهارت را می‌آموزند و بهتر از دیگران بر آن مسلط می‌شوند. از همین مقاله شروع کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

باریستا کیست؟ بارتندر به چه کسی می‌گویند؟

باریستا کیست و چه تفاوتی با بارتندر دارد؟

باریستا کسی است که در کافه‌ها و کافه رستوران‌های سطح شهر برای مشتریان، انواع نوشیدنی‌های گرم بر پایه قهوه را تهیه می‌کند. این فرد علاقه عجیبی به قهوه دارد و در عین حال دانش بسیار بالایی از این دانه دارد و آن را به خوبی می‌شناسد. اگر عطر قهوه شما را سرمست می‌کند زمان آن است که به انتخاب این شغل فکر کنید.

یک باریستا در تمام طول روز مشغول تهیه انواع دستورهای قهوه است. به عنوان چنین فردی شما باید دانش بالایی در خصوص استفاده از تجهیزات یک کافه داشته باشید و با روش‌های متداول برای عصاره‌گیری قهوه نیز آشنا باشید.

 از طرف دیگر به عنوان یک باریستا باید یک مدیر در درون شما حضور داشته باشد مدیری که بتواند روی آماده سازی به موقع سفارش‌ها نظارت داشته باشد و عملکرد تمام اعضای کافه را زیر نظر بگیرد. شما به عنوان یک باریستا در پشت پیشخوان یک کافه کار خواهید کرد و باید بتوانید در همین فضا همه چیز را به درستی مدیریت کنید.

با شرکت در دوره آموزش باریستا می‌آموزید که در کنار یادگیری مهارت‌های مربوط به سرو نوشیدنی باید روابط عمومی قوی داشته باشید و بتوانید با مردم درست برخورد کنید. مشتریان به چند دلیل ممکن است به یک کافه باز کردن و آن را به عنوان استراحتگاه همیشگی خود انتخاب کنند.

مهارت‌های یک باریستا

شاید تصور کنید سرو قهوه‌های خوشمزه مهم‌ترین دلیل در برگرداندن مشتریان است. اما عوامل دیگری نیز وجود دارند. یکی از این عوامل برخورد و نوع رفتار باریستا است. به عنوان یک باریستا باید با مشتری ارتباط بگیرید و بتوانید سلیقه او را شناخته و بر همان اساس برای او نوشیدنی تهیه کنید. از طرفی نباید فراموش کنید که بسیاری از افراد نه برای میل کردن قهوه بلکه برای معاشرت وارد کافه می‌شوند و هم صحبتی با یک باریستای خوش زبان برای آنها جذاب خواهد بود.

اگر به عنوان یک باریستا مهارت‌های لازم برای تهیه انواع قهوه را داشته باشید و در عین حال مدیر خوبی باشید و بتوانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید نیازی نیست برای پیدا کردن شغل مناسب زمان زیادی صرف کنید زیرا هر کافه‌ای از داشتن شما به خود می‌بالد. یک باریستای همه فن حریف برای یک کافه یا کافه رستوران یک گنج به حساب می‌آید و نه تاثیر مستقیمی روی سود آن خواهد داشت.

باریستا کیست؟ بارتندر به چه کسی می‌گویند؟

یک باریستا باید انواع روش‌های تهیه قهوه را بداند و بتواند به بهترین شکل سفارش مشتری را آماده کند. از طرف دیگر باریستا باید در اجرای هنرهایی مانند لته آرت یا طراحی روی قهوه ممتاز باشد و با نقش‌های دل‌انگیزی که روی قهوه می‌اندازد مشتری را شیفته کافه کند. وقتی صحبت از صنعت غذا به میان می‌آید طعم یک سوی ماجراست و زیبایی ظاهری یک سوی دیگر بنابراین به عنوان یک باریستا اینکه قهوه را با چه شکل و شمایلی سرو می‌کنید نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

شما می‎‌توانید در کنار یادگیری مهارت باریستایی شرکت در دوره آموزش لته آرت را نیز در برنامه‌های خود قرار دهید. 

باریستا کیست؟ بارتندر به چه کسی می‌گویند؟

 بارتندر کیست؟

 حالا که با باریستا آشنا شده‌اید و احتمالاً در حال سبک و سنگین کردن گزینه‌های روی میز هستید بد نیست با بارتندری نیز آشنا شوید. بارتندر کسی است که با سپری کردن دوره بارتندری و دریافت مدرک معتبر طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های سرد و کوکتل‌ها را می‌داند. 

اگر به کافه‌ها مراجعه کرده باشید به خوبی می‌دانید که منوی کافه فقط شامل نوشیدنی‌های بر پایه قهوه نیست و در بسیاری از موارد مشتریان به دنبال نوشیدنی‌هایی به جز قهوه هستند. انواع نوشیدنی‌های سرد، کوکتل‌ها، موکتل‌ها و دسرها در این دسته جای می‌گیرند.

به احتمال زیاد این حس را تجربه کرده‌اید که در یک کافه بنشینید و حرکات سریع و در عین حال ماهرانه یک بارتندر را در پشت پیشخوان تماشا کنید. مهارت یک بارتندر در تهیه انواع نوشیدنی‌ها و سرو آنها منجر به بازگشت دوباره و دوباره مشتریان به یک کافه می‌شود. 

باریستا کیست؟ بارتندر به چه کسی می‌گویند؟

مهارت‌های یک بارتندر 

اگر فکر می‌کنید بارتندری یعنی گرفتن آب میوه و ترکیب آن با دیگر آبمیوه‌ها سخت در اشتباه هستید و به شدت به یک دوره آموزش بارتندری نیاز دارید. بارتندر باید درست مانند باریستا در مدیریت کافه توانمند باشد و بتواند با مشتریان ارتباط برقرار کند. اما این همه ماجرا نیست به عنوان یک بار تندر باید با ابزارهای تهیه نوشیدنی‌های مختلف آشنا باشید و بتوانید بهترین ابزار را برای هر دستور انتخاب کنید.

یک بارتندر پس از گذراندن دوره‌ای عملی که از ضروریات تبدیل شدن به یک باتندر حرفه‌ای است، می‌تواند در کافه‌ها و بارهای هتل‌ها و رستوران‌ها مشغول به کار شود و با داشتن درآمدی خوب، موقعیت اجتماعی و فردی بالایی را کسب کند.

مهارت‌هایی مانند تهیه یخ خشک، تزیین نوشیدنی‌ها و شناخت طعم‌ها از مهم‌ترین مهارت‌های یک بار تندر هستند. به همین دلیل بارتندرها در کنار دیدن آموزش‌های اولیه می‌توانند با شرکت در دوره میکسولوژی نیز دانش خود را در خصوص همنشینی طعم‌ها افزایش دهند.

به این شکل است که یک بار تندر می‌تواند گزینه جدیدی را به منوی یک کافه اضافه کند. اقع زمانی که می‌دانید کدام طعم‌ها با یکدیگر سازگاری بیشتری دارند می‌توانید با استفاده از آنها و با الهام از دستورهای دیگر نوشیدنی‌های جدیدی را خلق کنید.

مدیر کافه و رستوران از داشتن چنین بارتندری لذت خواهد برد و به سادگی شما را از دست نمی‌دهد. 

از همین امروز شروع کنید

 فرقی نمی‌کند می‌خواهید باریستا باشید یا بارتندر برای اینکه یک کارفرما شیفته شما باشد باید ماهر باشید. برای یادگیری این مهارت باید آموزش ببینید و زمانی را صرف تجربه اندوزی کنید. اولین قدم شرکت در دوره آموزش باریستا و بارتندری است‌. پس از به دست آوردن مدرک فنی حرفه‌ای قابل ترجمه بتوانید مهارت خود را به کارفرما ثابت کنید. مدرک برای کارفرما اهمیت زیادی دارد اما همه ماجرا نیست یعنی اگر نتوانید یک نوشیدنی را به بهترین شکل آماده کنید مدرک شما عملاً هیچ فایده‌ای ندارد.

 

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.