۲۳۹۰۴۵
۱۰۵۹۴
۱۰۵۹۴

با موی خیس خوابیدن این فجایع وحشتناک را به دنبال دارد

بیشتر خانم ها و حتی آقایانی که شاغل هستند و وقت زیادی ندارند، بعد از حمام فورا به رخت خواب خود می روند و می خوابند. به روایت دیگر خوابیدن با موی خیس و حتی وقتی که هنوز بوی حمام و تمیزی می دهید، احساس لذت بخشی به شما خواهد بخشید.

با موی خیس خوابیدن این فجایع وحشتناک را به دنبال دارد

با موی خیس خوابیدن این فجایع وحشتناک را به دنبال دارد

بیشتر خانم ها و حتی آقایانی که شاغل هستند و وقت زیادی ندارند، بعد از حمام فورا به رخت خواب خود می روند و می خوابند. به روایت دیگر خوابیدن با موی خیس و حتی وقتی که هنوز بوی حمام و تمیزی می دهید، احساس لذت بخشی به شما خواهد بخشید. با این حال متخصصان پوست، مو و زیبایی معتقد هستند که خوابیدن با موی خیس، نه تنها کلی آسیب به موهای شما وارد می کند، بلکه می تواند منجر به آسیب های دیگر نیز شود. همان خوابیدن روی بالش قدیمی با مو و سر خیس، باعث کثیف شدن و آسیب رسیدن به مو و پوست سر خواهد شد. در ادامه می خواهیم با عوارضی که خوابیدن همراه موی خیس دارد، آشنا شویم. 

با موی خیس خوابیدن این فجایع وحشتناک را به دنبال دارد

۱. سردرد و میگرن

شاید وقتی شب بعد از شستن سر و مو به حمام می روید، حس خوبی داشته باشید. اما بعد از این که بیدار می شوید، حس سردرد یا گرفتگی بینی دارید. از گذشته های دور تا به الان، مادربزرگ ها می گفتند که خوابیدن با موی خیس باعث سردرد می شود. تحقیقاتی که در مرکز آمار ملی آمریکا در زمینه بیولوژیک انجام شده است نشان می دهد که خوابیدن با موهای خیس باعث سردردهای خوشه ای می شود. از آن جایی که میزان دمای بدن در خواب افزایش پیدا می کند، در عین حال بدن گرم است و رطوبت دارد، به همین دلیل تفاوت دمایی باعث آسیب به سر و بدن می شود. 

با موی خیس خوابیدن این فجایع وحشتناک را به دنبال دارد

۲. عفونت قارچی پوست سر

یکی از عواملی که می تواند در بیماری های قارچی پوست سر و مو موثر باشد، خوابیدن با موهای خیس است. اگر سر شما قارچ دارد ممکن است به دلیل وجود یک قارچ به نام مالاسزیا باشد که التهاب و شوره سر را افزایش می دهد. عفونت های قارچی در محیط های مرطوب رشد می کنند و محل مناسبی برای پرورش و تکثیر آن ها خواهد بود. این قارچ ها نه فقط بر روی سر و مو شما رشد می کند، بلکه بر روی بالش و روبالشی هم وجود خواهد داشت. قارچ های پوست سر باعث آسیب  و ریزش می شوند در نهایت می توانند زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهند.

با موی خیس خوابیدن این فجایع وحشتناک را به دنبال دارد

۳. کدر شدن و آسیب موی سر

وقتی که موها روغن ورطوبت اولیه خود را داشته باشند، درخشانی و لطافت خود را حفظ خواهند کرد. آب حمام ممکن است کلر داشته باشد و در صورت ماندن و مرطوب کردن موی سر، باعث آسیب به بافت نرم موها می شود. کدر شدن موها ناشی از خوابیدن با موهای خیس است که باعث از دست رفتن لطافت و شفافیت موها می شود. همچنین ممکن است موها کاملا خشک شوند و زود آسیب بینند. موخوره شدن موها ناشی از خوابیدن با سر خیس خواهد بود. حتی بعد از بیدار شدن شما با گره خوردن و ژولیده شدن موها مواجه می شوید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.