1980
کد: 166833
06 بهمن 1396 - 10:08
۴ ماه بود که اقدام بودم ماه پنجم تا ۱۰ روز جلوگیری نکردم . بعدش سه تا قرص ld به صورت غیرمنظم خوردم ، زیر دلم درد میکنه ایا بخاطر مصرف دوفاستون میتونه باشه؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من ۴ ماه بود که اقدام بودم ماه پنجم تا ۱۰ روز جلوگیری نکردم . بعدش سه تا  قرص ld به صورت غیرمنظم خوردم . بعد سه روز پریود شدم و روز چهارم پریودم تموم شد در صورتی که ماه های قبل هفت روز بود و از روز ۳ پریودم که پزشک بهم لترزول داده بود خوردم و از روز ۸ کیت تخمک گذاری مصرف کردم . تا امروز که ۲۰ پریودمه کیت زدم اما منفی بود . نمیدونم وسطش مریض شدم از قرص سرما خوردگی خوردم شد یا دلیل دیگه داشت و حالا هم از روز ۱۶ پریودم دوفاستون میخورم و زیر دلم درد میکنه ایا بخاطر مصرف دوفاستون میتونه باشه بعدشم من این ماه تخمک گذاری نداشتم یعنی؟  
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:

علت مصرف سه عدد قرص ال دی شما هر چه که بوده کاملا اشتباه و باعث بهم خوردن سیستم هورمونی شده است، حتی مصرف یک عدد از این قرص ها مانع از باروری خواهد شد. به نظر می رسد شما به صورت سرخود داروهایی را مصرف کرده اید که بدن را کاملا بهم ریخته است. فعلا برای بارداری منتظر نباشید جهت درمان عملکرد تخمدان که کاملا با مصرف دارو بهم ریخته است به پزشک مراجعه کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: