1291
کد: 183548
15 مهر 1397 - 07:40
دخترم 17ماهشه که به علت کم اشتهایی دکتر بهش شربت سیپروهپتادین داده .
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: دخترم 17ماهشه که به علت کم اشتهایی دکتر بهش شربت سیپروهپتادین داده ولی بعد از چند روز مصرف این دارو بدن دخترم جوشهای قرمزی درآورده...راهنمایی می کنید که دارو را قطع کنم یا خیر 
 
پاسخ دکتر رامین مظفری، فوق‌تخصص نوزادان و کودکان و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران:
مادر عزیز دادن این نوع شربت‌ها به کودکان زیر 2 سال ممنوع است و به هیچ‌ وجه توصیه نمی‌شود. از طرفی دیگر هم مصرف این داروها فقط برای مدت کوتاه موثر است و باعث وزن ‌گیری کودک می‌شود. اشکال عمده در غذا نخوردن کودکان، ارتباط نگرفتن صحیح بین کودک و مادر است. زمانی که مادر به زور و اجبار سعی دارد به کودک غذا بخوراند یا بیش از میزان مورد نیاز، طبیعی است کودک به مرور تمایلی به خوردن غذا نداشته باشد. از طرفی دیگر هر چند تنوع بین غذاهای تکمیلی که به شیرخوار داده می‌شود کم است و دست مادر خیلی باز نیست ولی گاهی ممکن است چون غذا موردعلاقه شیرخوار نیست، تمایلی به خوردن آن نداشته باشد. مثلا شیرخواری که فرنی دوست ندارد، وقتی به زور به او فرنی بدهید قطعا آن را نمی‌خورد بهتر است در این شرایط غذای کمکی را در تعداد دفعات بیشتر اما در حجم کم به او بدهید. به تدریج هم حریره بادام را امتحان کنید. از طرف دیگر به ساعت‌هایی که به شیرخوارتان شیر هم می‌دهید، توجه کنید اگر ساعت شیردادن قبل از غذای تکمیلی باشد خوب کودک به دلیل اینکه با خوردن شیر سیر شده، میل به غذاخوردن ندارد. بهتر است فقط حین خواب یا شب به کودک شیر بدهید.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: