298
کد: 203611
22 تير 1398 - 11:06
با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم و سه روز قرص اورژانسی مصرف کردم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام. حدود یک ماه پیش من با نامزد خود رابطه داشته ام اما دخول نداشته ایم منی احتمالا روی واژن ریخته و من سه روز پشت هم قرص اورژانسی دوتایی خوردم. وزودتر از موعد پریود شدم و یک هفته بعد پریودی حالت تهوع و درد در ناحیه زیر شکم و ورم شکم و کمر درد و پهلو درد دارم. میشه کمکم کنید ببینم نشانه چیست؟ آیا نشانه حاملگیست

 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: 
دوست عزیز کاملا مرتکب خطا شده اید. بدن ما دوره های هورمونی مشخصی دارد که از طریق مغزی به تخمدان القا می شود. نحوه مصرف شما کاملا خطا و به هیچ وجه مانع از بارداری نیست فقط به صورت اضافه هورمون بیرونی وارد بدن خود نموده اید که باعث بهم ریختن سیستم کل هورمونی میشود. بهتر است برای تنظیم دوباره سیستم بدن تحت نظر متخصص زنان باشید.

پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز قرص های اورژانسی باعث بی نظمی هورمونی و اختلال در کارکرد تخمدان ها می شود. لذا در صورت عدم تنظیم قاعدگی به پزشک مراجعه کنید. از طرفی مصرف این قرصها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. شما نیاز به استفاده از یک روش جلوگیری دارید نه اینکه مکررا قرص فوریتی مصرف کنید‌. 

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: