484
کد: 203612
22 تير 1398 - 11:31
بعد از اتمام پریود رابطه داشتم و دو عدد قرص اورژانسی مصرف کردم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من ماه پیش ۱۰ خرداد پریود شدم و بعد از پاک شدن تاریخ ۱۹ معاشقه داشتم که قرص اورژانسی خوردم یک بسته ک حاوی دوعدد بود که دوعدد رو در همون ساعت اول خوردم دوروز بعد دوباره معاشقه داشتم ولی کلا دخول نداشتم چون دختر هستم ولی به علت ترشح منی روی التم و نه حتی نزدیک واژن قرص خوردم دوباره و روز بعدشم دوباره خوروم یعنی در یک هفته سه بسته قرص خوردم و درد شکم و نفخ و کمر داشتم بعدش و در تیر ماه دوم تیر پریود شدم که درد زیاد ولی خونریزی نسبت به ماه قبل کمتر بود الان پهلودرد شدید دارم ک دردش به کمرم میخوره و یک هفتس ک این درد رو دارم ورم شکم و درد تخمدان هم دارم میخواستم ببینم ممکنه باردار باشم؟

 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: 
دوست عزیز کاملا مرتکب خطا شده اید. بدن ما دوره های هورمونی مشخصی دارد که از طریق مغزی به تخمدان القا میشود. نحوه مصرف شما کاملا خطا و به هیچ وجه مانع از بارداری نیست فقط به صورت اضافه هورمون بیرونی وارد بدن خود نموده اید که باعث بهم ریختن سیستم کل هورمونی میشود. بهتر است برای تنظیم دوباره سیستم بدن تحت نظر متخصص زنان باشید.

پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز قرص های اورژانسی باعث بی نظمی هورمونی و اختلال در کارکرد تخمدان ها می شود. لذا در صورت عدم تنظیم قاعدگی به پزشک مراجعه کنید. از طرفی مصرف این قرصها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. شما نیاز به استفاده از یک روش جلوگیری دارید نه اینکه مکررا قرص فوریتی مصرف کنید‌.  

 

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: