499
کد: 204768
03 مرداد 1398 - 12:56
پریودم منظم نیست و دکتر قرص متفورمین را تجویز کرده است.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام وقتتون بخیر باشه.من چندماهی هست که عروسی کردم.در دوران مجردی گاهی نامنظمی پریودی داشتم و کیست ک با چند دوره قرص درمان شدم.در این چندماهی ک عروسی کردم سونوگرافی ک دادم گفتن دارین تنبلی تخمدان میگیرین.فولیکول زیادی تو دوتا تخمدان ها هست ک بزرگترینشون ۸ میل بود. بهم قرص متفورمین دادن با خوردنش شدیدا حالت تهوع میگیرم در طول روز و شب. ازمایش تیرویید و تخمدان دادم ولی چون پریودیم منظم نیست هنوز با چند روز تاخیر اتفاق میفته تقریبا ۱۵ الی ۱۸ روز قبل پریودی ازمایش ها رو دادم که جوابش به این صورت بود Tsh=0.97 Prolactin=16.8 Fsh=6.88  LH=15.28خواستم بپرسم آیا مشکلی دارم یا خیر؟؟؟؟


پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
دوست عزیز در آزمایشات شما علائم تنبلی تخمدان دیده میشود. اگر چاق نیستید نیاز به مصرف متفورمین ندارید ولی اگر چاق هستید و میتوانید متفورمین را تحمل کنید از پزشک خود بخواهید برند دیگری از متفورمین را برایتان تجویز کند.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: