363
کد: 210493
10 مهر 1398 - 09:32
با نامزدم رابطه داشتم و قرص لونورژسترول مصرف کرد.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام ، من با نامزدم در روز ۴ ام بعد از منسش رابطه بدون دخول داشتیم و خب منی بیین پاهایی ایشون ریخته شد البته شک نیز هست درمورد اینکه ایا با واژن تماس داشته یا نخ و برای اینکه این موضوع ۶ ساعت بعد از رابطه یه قرص ۰/۷۵ لوونورژسترول و دوز بعدیش ۱۲ ساعت بعد خورد باتوجه به باکره بودن ایشون ایا بازم احتمال بارداری وجود داره ؟

پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز اگر قرص اورژانسی را بلافاصله بعد از نزدیکی و به درستی استفاده کرده باشید احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی شما را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: