502
کد: 215764
20 آذر 1398 - 19:07
یک هفته بعد از پریودم با نامزدم رابطه داشتم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام.من تازه نامزد کردم و باکره هستم.تقریبا یک هفته و خورده ای از اتمام پریودم گذشته بود که با نامزدم رابطه داشتم البته دخول صورت نگرفت و فقط با واژن و وسط رانم تماس داشت.اما یکمی از منی انگار ریخته شد روی واژنم ک فک کنم بیشتر پیشاب بود منم سریع خودمو شستم و چهار ساعت بعد دو تا قرص اورژانسی با هم خوردم.الان یک هفته ای مونده تا زمان پریودم و خیلی استرس دارم.ایا با وجود باکره بودن و خوردن قرص اورژانسی اونم بعد از چهار ساعت امکان حاملگی هست؟چون یک هفته بعد از پریودم بود خیلی میترسم

پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز اگر قرص اورژانسی را بلافاصله بعد از نزدیکی و به درستی استفاده کرده باشید احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی شما را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: