323
کد: 216919
19 دی 1398 - 14:44
من قرص پروژسترون و متفورمین مصرف کردم و لکه بینی دارم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام من متاسفانه قرص مدروکسی پروژسترونی که دکتر برام تجویز کرده بود از اول به طور نامنظم مصرف کردم....یعنی بار اول  و دوم حواسم نبود و ۱۵ روز خوردم به جای ده روز و بارهای بعدی یهو وسط ده روز پریود میشدم....و الان بعد شش ماه باز قرص مدروکسی رو هنوز میخورم در صورتی که دکتر گفته بود شش ماه کافیه این بار قرص مدروکسی رو با متفورمین و ژلوکاف باهم و همزمان خوردم ولی پریود نشدم بعد دوازده روز از قرص خوردن و خیلی خیلی کم لکه زرد دارم....که نگاه کردم تداخل دارویی مدروکسی با متفورمین مثل اینکه داشته و اینکه چند ماه گذشته آزمایش پاپ اسمیر دادم.... ولی باید پریود میشدم که نشدم متاسفانه هنوز البته ماه قبل ۱۴ آذر بوده و امروز ۱۳ دی....نمی دونم چکار کنم قرص مدروکسی رو دوباره بخورم ولی بدون متفورمین ؟چکار کنم پریود بشم البته کیستم دارم و متاسفانه نمی دونم چم شده بود این یکی دو هفته اخیر مصرف شیرینی جات هم بالا بود....یعنی خیلی خوردم.... البته نه زیاد ولی نسبت به قبل بیشتر بوده/.....ممنون میشم راهنمایی کنید.
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز مطلقا مدروکسی پروژسترون و متفورمین تداخل دارویی ندارند. شما به علت مصرف اشتباه دارو با پزشکتان مشورت کنید. فعلا فقط متفورمین را ادامه دهید و برای ادامه درمان نیاز به بررسی مجدد دارید.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: