256
کد: 218211
08 اسفند 1398 - 11:06
روز اول بعد از ده ساعت از مصرف قرص چند تا لک قهوه ای پررنگ دیدم. چه کنم به خونریزی بیفتم؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام ، من توی ۸ هفتگی با قرص میزوپروستول هم زیر زبانی هم واژینال الان ۳ روز گذشته هیچ خونریزی نداشتم فقط روز اول بعد ده ساعت از مصرف قرص چندتا لک قهوه ای پررنگ دیدم چه کنم به خونریزیبیفتم جنینم خارج بشه ؟؟؟؟
 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز حتما سونوگرافی انجام دهید تا مشخص شود رحم شما پاک شده است یا خیر. سپس با جواب به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. احتمال سقط موفق با سایتوتک قبل از هفته هشت حدود 80 تا 90 درصد است و هر چه سن بارداری بیشتر شود احتمال موفقیت کاهش پیدا می کند. اگر خانمی برای انجام سقط از این قرص استفاده کند و مصرف منجر به سقط نشود حتما باید کورتاژ انجام دهد. زیرا این قرص تراتوژن است و باعث آنومالی در جنین می شود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: