104
کد: 219847
10 ارديبهشت 1399 - 14:04
چند روز قبل از پریودم نزدیکی محافظت نشده داشتم و ۴۸ ساعت بعد قرص اورژانسی استفاده کردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام و خسته نباشید من چند روز قبل از پریودم نزدیکی محافظت نشده داشتم و ۴۸ ساعت بعد قرص اورژانسی استفاده کردم بعد از اون پریودم ۱۶ روز عقب افتاد و بصورت لکه های تیره و خیلی کم بود ولی الان بعد از گذشت سه روز از شروع پریود یکدفعه خونریزیم خیلی زیاد شده و درد شدید توی کمر و دلم و حالت تهوع دارم... احتمال حاملگی خارج از رحم میتونه باشه؟؟؟؟؟
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. برای ایجاد نظم قاعدگی به پزشک مراجعه کنید.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: