75
کد: 220615
07 خرداد 1399 - 08:32
دو بار تا حالا قرص اضطراری مصرف کردم، این بار هم دفعه سومه که استفاده می کنم، متاسفانه هر بار پریودم تاخیر داره.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام‌ من دو بار تا حالا قرص اضطراری مصرف کردم این بار هم دفعه سومه که استفاده می کنم متاسفانه هر بار پریودم تاخیر داره . این بار برای که تاخیر نداشته باشه چه دارویی‌مصرف کنم؟
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز شما اشتباه بزرگی انجام داده اید، بیش از حد قرص هورمونی مصرف کرده اید و آسیب جدی به هورمون ها وارد کرده اید.
از عوارض این قرص ها اختلال قاعدگی است حتما برای تنظیم قاعدگی به متخصص مراجعه کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. شما نیاز به استفاده از یک روش جلوگیری دارید نه اینکه مکررا قرص اورژانسی مصرف کنید‌. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی شما را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: