89
کد: 221368
24 خرداد 1399 - 11:02
یک روز بعد از تموم شدن پریودم رابطه داشتم، برای اطمینان قرص اورژانسی مصرف کردم، یک هفته بعد پریود شدم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من یک روز بعد از تموم شدن پریودم رابطه داشتم برای اطمینان قرص اورژانسی مصرف کردم الان یک هفته بعد پریود شدم میخواستم بدونم این بخاطر همون قرصه؟ یا مشکل دیگ ایه
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید استفاده کنید، این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: