58
کد: 221683
31 خرداد 1399 - 13:03
در این‌ دوره از قرص ضد بارداری دیان استفاده میکردم، ولی به صورت نامرتب.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام
من در تاریخ ۳ خرداد یک رابطه محافظت نشده بدون دخول داشتم که منی خارج از بدن تخلیه شد.
من در این‌ دوره از قرص ضدبارداری دیان استفاده میکردم ولی به صورت نامرتب ((یعنی چند شب یادم رفت و بجای ۲۱ روز ۲۶ روز مدت استفاده از قرص طول کشید))
و دقیقا ۶روز بعد از قطع قرص به مدت ۴ روز دچار خونریزی سبک شدم و با درد بسیار بسیار کم( درصورتی که در حالت عادی بدون مصرف قرص درد شدیدی داشتم)
درحال حاضر به مدت سه روز هست که معده درد و نفخ دارم سوزش معده دارم که مطالعه کردم همه از علایم بارداری هست و فقط و فقط همین علایم زا دارم
امکان اینکه باردار باشم هست؟؟؟ 
 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز چون پس از تماس جنسی خونریزی داشتید احتمال بارداری وجود ندارد. در ضمن باید بدانید اگر خانمی یک روز خوردن قرص های ضد بارداری را فراموش کند، باید روز بعد دو قرص مصرف کند تا از بروز بارداری پیشگیری شود. اگر دو قرص فراموش کند باید دو روز آینده را روزی دو قرص مصرف کند. مثلا اگر شنبه و یکشنبه فراموش کرد، باید دوشنبه و سه شنبه هر کدام روزی دو قرص بخورد. در مواردی که خانم دو قرص را فراموش کرده باشد دیگر قرص جلوگیری نمی تواند از بروز بارداری پیشگیری کند. بنابراین اگر خانمی دو قرص را فراموش کرده باشد، باید در دو روز آینده روزی دو قرص بخورد و بعد از آن شبی یک عدد، تا بسته قرص تمام شود. همچنین باید در روزهای آینده از سایر روش های پیشگیری مثل کاندوم و یا روش های طبیعی استفاده کند تا بارداری اتفاق نیفتد.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: