74
کد: 222919
05 مرداد 1399 - 10:22
داروخانه به جای قرص اورژانسی قرص اس دی اف ۱۰۰ داده، دوستم بعد از یک هفته دوباره پریود شده.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام عزیزان..روزتون بخیر
یکی از دوستان من بعد از پریودی نزدیکی داشته و به علت مشکوک بودن قرص اورژانسی مصرف میکنه که داروخانه بجای قرص اورژانسی قرص اس دی اف۱۰۰بهش میده و ۱عدد بوده 
دوستمم نمیدونسه اونو خورده ..و بعدا که متوجه میشه اشتباهی خورده دوباره یه عدد قرص اورژانسی میخوره
الان بعد یه هفته دوباره پریود شده و میگه سردرد شدید و سرگیجه دارم..میشه راهنمایی کنید  باتشکر
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است دوست شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوند. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنند. در ضمن دو بار در سال می توانند از قرص اورژانسی استفاده کنند. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: