80
کد: 223438
21 مرداد 1399 - 09:29
من ۱۲ روز پیش رابطه مقعدی داشتم، ۵ ساعت بعد قرص اورژانسی تنسی خوردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام باکره هستم من ۱۲ روز پیش رابطه مقعدی داشتم که یه قطره مایع منی به سمت واژن سر خورد زود رفتم شستم و کامل خشک کردم خودم و ۵ ساعت بعد قرص ارژانسی تنسی خوردم از همون موقع دل درد دارم که چند روز بعدش یبوست هم شدم و  دو روزه قرص مسهل میخورم و حالت تهوع گرفتم تروخدا کمکم کنید ممکنه باردار شم ؟ 
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: