139
کد: 223997
04 شهريور 1399 - 08:57
شانزده روز پیش قرص اورژانسی مصرف کردم، ۵ روز بعدش به خونریزی افتادم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من ۱۶ روز پیش قرص اورژانسی مصرف کردم
که ۵روز بعدش به خونریزی افتادم به مدت ۳ روز.
ولی هنوزم حالت تهوع دارم؟ آیا طبیعیه؟
امکان بارداری هست؟
 استرس دارم بیبی چک زدم احساس میکنم هاله ی خیلی خیلی خیلی کمرنگی داره! نمیدونم شایدم بخاطر استرس اینطوری فکر میکنم
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: