149
کد: 224482
15 شهريور 1399 - 12:39
وسط سیکل در دوره تخمک گذاری و تقریبا در بعضی ماه ها لکه های قهوه ای کمرنگ دارم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من یک سال و 5 ماه هست زایمان کردم دوره بارداری کم کاری تیروئید داشتم لووتیروکسین مصرف کردم بهد از زایمام خودم قطع کردم که با وجود پرید های منظم آزمایش تیروئید دادم tsh7/5 بود و دکتر گفت سه ماه لووتیروکسین 100 بخور ولی من بعد از سه ماه همچنان تا 6 ماه ادامه دادم بدون آزمایش چون پرید هام منظم بودن مشکلم اینه که وسط سیکل در دوره تخمک گذاری تقریبا بعضی ماه ها لک های قهوه ای کمرنگ دارم پرید ها منظم هست و درد و مشکل دیگری ندارم در کل از وقتی زایمان کردم ازین لک وسط سیکل دارم اما اوایل مصرف لووتیروکسین لک بینی ها نبود دوباره برگشتن 
 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز لکه بینی شما ارتباطی به کم کاری تیروئید ندارد.
فردی که مبتلا به کم کاری تیروئید است و نیاز به درمان دارد باید تا سال ها درمان را ادامه دهد شما باید دارو را خیلی بیشتر از ۶ ماه ادامه دهید.
توصیه می شود یک تست تیروئید انجام دهید و با نظر پزشک داروی تیروئید را شروع کنید. عدم مصرف داروهای تیروئید باعث کاهش حافظه و تمرکز و چاقی و اختلالات قاعدگی و نازایی میشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: