164
کد: 225046
24 شهريور 1399 - 15:03
من در روز ۵ پریودی رابطه خیلی سطحی داشتم، ولی از استرس یه قرص اورژانسی خوردم. پریود شدم و خونریزیم زیاده.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام خسته نباشین ببخشید من روز ۵ پریودی که دیگه خون ریزی هم‌نداشتم  یه رابطه خیلی سطحی داشتم چون دخترم ولی از استرس یه قرص اورژانسی خوردم یعنی دوتا ٪۷۵بعد ۴ روز دوباره پریود شدم خون ریزیم زیاده در صورتی‌که من در حالت عادی همیشه خون ریزم کمه الان  این نشونه چیه؟ خطرناکه؟احتمال بارداری هست؟ ممکنه رحمم مشکل پیدا‌کرده‌باشه از قرص؟
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: