51
کد: 226157
13 مهر 1399 - 12:14
رابطه زناشویی محافظت نشده داشتم و فرداش قرص اورژانسی مصرف کردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام خسته نباشید 
۲۱ شهریور من رابطه زناشویی محافظت نشده داشتم و فرداش قرص اورژانسی مصرف کردم
حدود ۷روز بعدش از جمعه بعد از ناهار تا یکشنبه بعد از ناهار خونریزی داشتم ولی کم بود و یکم لخته های کوچیک
و الان برای جلوگیری از قرص ال دی استفاده میکنم ولی بعضی وقتا حالت تهوع میگیرم و معدم یکم میسوزه
میخواستم بدونم خونریزی که من داشتم که در حد ۲روز و کم بوده بارداریمو رد میکنه و الان نگران نباشم و اینکه این حالت تهوع مال چیه؟
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: