۲۴۲۱۶۹
۴۸۸
۴۸۸

چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

متاسفانه این روزها افزایش کالاها و اجناس تقلبی و بی‌کیفیت در بازار به یکی از نگرانی‌های مهم بسیاری از مصرف کنندگان تبدیل شده است، محصولاتی که بسیار شبیه به کالاهای اصل بوده اما به هیچ عنوان نمی‌توان کیفیت آن‌ها را با کالاهای اصلی مقایسه کرد. در این قسمت به شما خواهیم گفت که با چه روش هایی می توانید محصولات و لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

 چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

متاسفانه این روزها افزایش کالاها و اجناس تقلبی و بی‌کیفیت در بازار به یکی از نگرانی‌های مهم بسیاری از مصرف کنندگان تبدیل شده است، محصولاتی که بسیار شبیه به کالاهای اصل بوده اما به هیچ عنوان نمی‌توان کیفیت آن‌ها را با کالاهای اصلی مقایسه کرد. در این  قسمت به شما خواهیم گفت که با چه روش هایی می توانید محصولات و لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

به نحوه نوشتن برند توجه کنید:

برای تشخیص محصول اصل از جنس تقلبی باید به نام برند توجه نمایید تا به صورت درست نوشته شده باشد. در نام تجاری برخی محصولات تقلبی اشتباهات املایی و دستوری دیده می شود، این اشتباهات در نام تجاری عمدی است تا مشتریانی را جذب کند که معمولاً بدون بررسی ترتیب حروف یا تلفظ به سمت نام می‌روند. در هنگام خرید به شکل لوگو، اندازه و محل نوشته شده آن روی محصول یا بسته و حتی کیفیت رنگ توجه نمایید.

محصولی بخرید که دارای شناسه کالا باشد:

هنگام خرید، توجه نمایید که محصولی را انتخاب کنید که دارای شناسه کالا باشد. شناسه کالا یا کد کالا که به آن، بارکد نیز می گویند، در واقع، شماره منحصر به فردی بوده که دربردارنده اطلاعات شناسنامه آن کالا است. این اطلاعات، شامل نوع، جنس، رنگ کالا، همچنین، شناسه هایی همچون، IRC و IVC می باشد.

چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

به گارانتی کالا توجه کنید:

محصولی را بخرید که دارای گارانتی باشد، اغلب محصولات تقلبی گارانتی نداشته و یا کارت گارانتی تقلبی دارند. روی بسته بندی محصولات اصل یک کد چند رقمی می باشد که از این روش می توانید از وجود گارانتی اطمینان پیدا کنید. برای اطمینان از وجود گارانتی وارد سایت سامانه جامع گارانتی شده و کد شناسه کالا در کادر وارد کنید و دکمه جستجو را بزنید. در صورتی که محصول شما دارای گارانتی باشد و ضمانت آن به وسیله سامانه جامع گارانتی تایید گردد اطمینان پیدا کنید که محصول اصل است.

کارتن دستگاه را بررسی کنید:

برای تشخیص کالای اصل از تقلبی کارتن دستگاه را بررسی کنید. اغلب محصولات تقلبی بسته بندی غیر حرفه ای داشته و از جعبه‌های پلاستیکی یا مقوایی ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت استفاده می کنند اما مارک‌ها و شرکت‌های خوب به دلیل احترام به مشتری و آسیب ندیدن محصولشان به بسته‌بندی اهمیت می‌دهند.

چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

قالب و کیفیت اجناس را در نظر بگیرید:

هنگام خرید کالا آن را دقیق بررسی کنید چرا که اجناس تقلبی همیشه یک نشان کوچک از تقلب را در خود دارند. توجه نمایید کالای شما با کیفیت باشد زیرا تولیدکنندگان تقلبی، از مواد ارزان‌تر استفاده می‌کنند بنابراین محصولشان از نظر قالب و کیفیت دارای تفاوت‌های چشمگیری با نوع اصل آن است.

مدل و مشخصات فنی دستگاه را چک کنید:

برای اطمینان از اصل بودن کالا مدل و مشخصات فنی دستگاه را بررسی کنید. به کد و علائم تجاری دقت کنید، همیشه نشان بازیافت نیز روی کالاهای اصلی درج می شود.

چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

به نام و نشان تولید کننده دقت کنید:

کالاهای اصلی دارای پشتیبانی از شرکت تولید کننده بوده اما در کالاهای تقلبی اثری از نام و نشان تولید کننده وجود ندارد. کالایی تقلبی می باشد که آدرس فعلی شرکت سازنده یا آدرس پست الکترونیکی یا شماره تلفن یا روشی برای ارتباط روی کالا ذکر نشده باشد.

به برچسب اصالت کالا توجه نمایید:

برچسب اصالت کالا روی همه محصولات دارای مجوز از سازمان غذا و دارو وجود دارند. این برچسب مشخص کننده هویت کالای خریداری شده می باشد و شامل مواردی از جمله؛ بارکد محصول تولید شده، زمان تولید یا تاریخ تولد محصول، تاریخ انقضا و سریال های خاص هر کالا می باشد.برچسب اصالت کالا رنگ سفید در زمینه ای از رنگ زرد دارد.

توجه کنید شماره سریال و بارکد حک شده باشد:

بر روی بدنه خارجی لوازم خانگی اصل شماره سریال و بارکد حک شده است. اگر شماره سریال محصول را بروی بدنه خارجی آن پیدا نکردید، آن محصول تقلبی و غیر اصل است. برخی افراد سودجو برچسب های محصولات گوناگون را چاپ و روی قسمت های گوناگون محصول می چسبانند.

بعد از مشاهده شماره سریال آن را بدون هیچ کم و کاست در گوگل و سایت مرجع آن محصول جستجو کنید، اگر شماره سریال حک شده در محصول در سایت مرجع هم موجود بود آن محصول اصل است و در غیر این صورت محصول تقلبی و فیک می باشد.

چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

لوازم جانبی محصول را بررسی نمایید:

محصولات تقلبی اغلب فاقد تمام لوازم جانبی هستند که در محصول اصل وجود دارد پس هنگام خرید لوازم جانبی موجود در جعبه را در محصول اصلی بررسی کنید و مطمئن شوید که همه لوازم جانبی دستگاه یا کالا موجود باشد.

نکته مهم:

در نظر داشته باشید تخفیف‌های عجیب و غریب و خیلی زیاد برای مارک‌های معروف بین‌المللی نشان می‌دهد که این برند واقعی نیست.

اقلام و لوازم الکترونیکی مارک‌دار را از خرده فروشان مجاز، نمایندگی‌های مجاز و مراکز فروش مارک اصلی خریداری کنید.

با استفاده از نرم افزار scan بارکدهای تقلبی را شناسایی و از کشور سازنده آن باخبر شوید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.