۲۳۸۴۵۶
۱۷
۱۷

حواشی جالب اولین روز چهل و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر!

همانطور که می دانید جشنواره فیلم فجر هرساله برگزار می شود و امسال نیز چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برگزار شد. چهار فیلم دروغ های زیبا، شکار حلزون، دو روز دیر تر و ظاهر در این دوره نمایش داده شد. حواشی و جزئیات خبر را در ادامه دنبال کنید.

حواشی جالب اولین روز چهل و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر!در اولین روز از جشنواره فیلم فجر که هر ساله برگزار می شود و امسال نیز شاهد چهل و دومین دوره خودش است، چهار فیلم به نمایش در آمدند. فیلم های : «دروغ های زیبا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم، «شکار حلزون» به کارگردانی محسن جسور، «دو روز دیرتر» به کارگردانی اصغر نعیمی و فیلم «ظاهر» به کارگردانی حسین عامری.حواشی جالب اولین روز چهل و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر!

فیلم دروغ ها زیبا:

 این فیلم محصول مشترک ایران و بنگلادش و سیزدهمین اثر مرتضی آتش زمزم است، وی چندی پیش هولیا را روی پرده داشت که توفیق چندانی هم کسب نکرد.  اینکه مرتضی آتش زمزم  توانسه است در کشور بنگلادش یک محصول مشترک تولید کند بسیار مورد توجه است. ولی پرسش اصلی این است که مخاطب هدف این فیلم چه کسی است؟ حواشی جالب اولین روز چهل و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر!

فیلم شکار حلزون:

این فیلم اولین محصول محسن جسور با داستانی مورد بحث که بازی مرحوم حسام محمودی و حسین پاکدل را با خود به همراه دارد، این فیلم در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حاضر است. غیر از بازی زنده یاد حسام محمودی در این فیلم به هیچ نکته‌ دیگری نمی‌توان اشاره کرد که بتوان برای آن به عنوان یک امتیاز مثبت قلمداد کرد. به نظر می رسدحضور حسین پاکدل در نقش پدری است که از اساسا اشتباه انتخاب شده است و فیلم را به یک کمدی ناخواسته تبدیل کرده است.حواشی جالب اولین روز چهل و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر!

فیلم دو روز دیرتر:

 دو روز دیرتر ششمین فیلم اصغر نعیمی است که در این فیلم رویکردی طنز و اجتماعی به موضوع فرزندآوری و ازدیاد جمعیت  پرداخته است.  حضور پر تعداد بازیگران حرفه‌ای سینما و لحاظ کردن نکاتی در فیلمنامه، این فیلم لحظات شیرینی را برای مخاطب به همراه دارد. نکته مهم درمورد این فیلم این است که در چهارچوب فضایی که فیلم می‌سازد پاسخگو است و زیاد ادعای بزرگی هم ندارد. حواشی جالب اولین روز چهل و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر!

فیلم ظاهر، چهارمین فیلم به نمایش درآمده جشنواره فیلم فجر:

 فیلم ظاهر به لحاظ فضاسازی و موقعیتی که داستانش را در ان روایت می‌کند موفق است و اتفاقا بازی بازیگران فیلم هم قابل قبول و روان از آب درامده است، احتمال دارد در آینده کیمیا زارعی را بیشتر در عرصه بازیگری  ببینیم. فیلم ظاهر اولین تجربه سینمایی این بازیگر جوان بوده است. نکته مورد توجه این فیلم مربوط به پایان  غیر منطقی و نامشخص فیلم بوده است که ظاهرا بسیار پربحث به نظر می رسد.حواشی جالب اولین روز چهل و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر!

حواشی جشنواره فجر 1402:

شاید اولین حاشیه پربحث دعوای اصغر نعیمی در اکران اولین فیلمش باشد. که به دلیل منع از ورود ایشان به سالن نمایش شده بودند و او با عصانیت و فریاد به این موضوع واکنش داده است. و ناگفته نماند که هوای برفی امسال جشنواره نیز بسیار قابل توجه بوده است.ی

یکی از مواردی که بسیار مورد توجه قرارگرفت و خبرساز شد، عدم حضور بازیگران فیلم پر بازیگر ظاهر بود. هیچکدام از بازیگران، سینا مهراد، پردیس احمدیه، گوهر خیراندیش، کمند امیر سلیمانی، سید جواد یحیوی، سیاوش چراغی پور، محمد فیلی و علیرضا داوودنژاد در جشنواره حضور نداشتند و فقط فرهاد آئیش در سالن حاضر شده بود.حواشی جالب اولین روز چهل و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر!

صحبت های کاگردان های فیلم های به نمایش درآمده:

 محسن جسور گفت: «اسم اولیه فیلم «عطر مینو» بود که در طول بازنویسی، به این نتیجه رسیدم اسم گیرایی نیست؛ زیرا معتقدم که نام‌ یک اثر می‌تواند به فرم و دیده شدن فیلم هم کمک کرد. سعی کردم برای انتخاب فیلم، از ارایه تلویحی استفاده کنم‌ برای همین اشاره‌های ریزی به کاشت حلزون و خمیده بودن کاراکتر اول داشتیم.»

 آتش زمزم در نشست رسانه‌ای فیلمش گفت:: «از روز اولی که وارد بنگلادش شدم، رنگ و زندگی در این کشور در جریان بود و دوست داشتم یک قصه در آنجا بنویسم. این کشور کمتر دیده شده در حالی که ۱۸۰ میلیون جمعیت و اندازه کردستان ما وسعت دارد و همچنین رشد اقتصاد آن مثبت ۸ است. در شهر داکا مردم شب‌ها تا صبح کار می‌کنند و مانند شب‌های عید خودمان است.حواشی جالب اولین روز چهل و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر!

 اصغر نعیمی در نشست فیلمش گفت: «سال عجیبی بر سینمای ایران گذشت. سال گذشته موفقیت هایی در عرصه جذب مخاطب داشتیم و ضایعه بزرگ قتل آقای مهرجویی و همسر هنرمند ایشان را باعث تاسف ما بود. مایلم در اولین روز جشنواره ادای احترامی به روح این هنرمند بزرگ و تاریخ‌ساز سینما داشته باشیم و به همین علت خواهش می‌کنم به احترام آقای مهرجویی و همسرشان یک دقیقه سکوت کنیم.» 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.