۱۳۲۱۵۹
۳۰۶۴
۳۰۶۴

چگونگی رفتار با زن باردار، حتما بخوانید

بسیاری از افراد وقتی با زن بارداری روبه‌رو می‌شوند، تعارف را کنار می‌گذارند و هر چیزی به ذهن‌شان می‌آید، مطرح می‌کنند که اصلا جالب نیست.

گروه ترجمه نی نی بان: توصیه می‌کنم هیچ‌گاه در صدد ناراحت‌کردن یک زن باردار برنیایید. بسیاری از افراد وقتی با زن بارداری روبه‌رو می‌شوند، تعارف را کنار می‌گذارند و هر چیزی به ذهن‌شان می‌آید، مطرح می‌کنند که اصلا جالب نیست. در عین حال، بهتر است از پرسیدن این پرسش‌های خاص از یک زن باردار خودداری و وی را ناراحت نکنید:

۱. آیا تاکنون نامی برای فرزندت انتخاب کرده‌ای؟
شاید تمام زنان بارداری حساسیتی نسبت به این پرسش از خود نشان ندهند، اما آن کسانی که با گذشت هفت ماه از بارداری‌، هنوز نامی برای فرزند خود انتخاب نکرده‌اند، هر بار که این موضوع از آنان پرسیده می‌شود، بیشتر احساس نگرانی و فشار می‌کنند. بیشتر افراد باور نمی‌کنند که ما زنان باردار هنوز تصمیم خودمان را در این‌باره نگرفته باشیم، و از این‌که حاضر نیستیم نامی را که به تصور آنها برای فرزندمان برگزیده‌ایم بگوییم، احساس ناخوشایندی دارند. از این‌جاست که فهرست‌های بی‌پایان اسم‌های پیشنهادی به سوی ما روانه می‌شود...

2. آیا می‌خواهی زایمان طبیعی داشته باشی؟
می‌دانم این پرسش صرفا از روی کنجکاوی است. در عین حال، یک زن باردار به این نتیجه می‌رسد طرف مقابلش هیچ‌گاه از پاسخ او قانع نمی‌شود. اگر قصد زایمان طبیعی داشته باشید طرف مقابل ممکن است بگوید شما دیوانه‌اید که درد زایمان طبیعی را می‌پذیرید و اگر نه، شما را به خاطر تمایل به سزارین، بی‌مسئولیت بخواند. پاسخ من همیشه این است امیدوارم زایمان آرام و امنی داشته باشم، هرچند در نهایت مهم این است فرزندم باید به دنیا بیاید.

۳. آیا می‌خواهی خودت به نوزادت شیر بدهی؟
این هم یک پرسش به شدت شخصی دیگر است. زنانی که برای نخستین بار مادر می‌شوند در بیشتر موارد نمی‌دانند تغذیه نوزادشان با شیر خود چگونه پیش خواهد رفت. آنها همچنین ممکن است قصد دادن شیر خشک به نوزادشان داشته باشند، اما نخواهند این موضوع را با شما در میان بگذارند. در نهایت، این انتخاب و حق آنهاست که چه تصمیمی می‌گیرند.

4. آیا نمی‌خواهی بچه دیگری بیاوری؟
این پرسشی است که از زنی با یک فرزند یا بیشتر به طور معمول پرسیده می‌شود. من خودم یک دختر دارم و حالا که فرزند دومم را که پسر است باردارم، همه بر این باورند دیگر قصد بچه‌دارشدن را در آینده ندارم. این کار درستی نیست که عقیده شخصی‌مان را درباره تعداد فرزند به دیگران بقبولانیم.

۵. آیا نمی‌خواهی بعد از زایمان به سر کار برگردی؟
مادران شاغل و نیز زنانی که برای نخستین بار مادر می‌شوند، با هر بار شنیدن این پرسش از بعد از اعلام بارداری‌شان به دیگران، به ستوه می‌آیند. دوست دارم ببینم دیگران انتظار چه جوابی از من دارند و پاسخ خودشان به این پرسش در این وضعیت چه خواهد بود. ممکن است زن بارداری هنوز در این‌باره فکر نکرده باشد و لزومی هم ندارد با کنجکاوی درباره برنامه‌های دیگران برای آینده‌شان، آنها را تحت فشار قرار دهیم.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.