۵۰۰۸۸
۳۰۰۳
۳۰۰۳

درمان مشکلات پوستی در بارداری، چگونه است؟

تغییرات هورمونی و تغذیه نامناسب همزمان با رشد جنین در طول دوره بارداری، مشکلات مختلفی از جمله مشکلات پوستی را در زن باردار به‌وجود می‌آورد.

روزنامه ایران: تغییرات هورمونی و تغذیه نامناسب همزمان با رشد جنین در طول دوره بارداری، مشکلات مختلفی از جمله مشکلات پوستی را در زن باردار به‌وجود می‌آورد.

فیبرهای کلاژنی پوست کاهش پیدا کرده و پوست ملتهب و متورم می‌شود. همچنین کمبود ذخیره آب بدن مادر و کاهش دما و رطوبت در فصل زمستان باعث کاهش ترشح غده‌های چربی شده و پوست زبر و خشک می‌شود.

درمان مشکلات پوستی در بارداری، چگونه است؟

خشکی پوست همراه با خارش، سوزش و زخم است و در موارد شدیدتر حتی این علائم تبدیل به اگزما می‌شوند. نوشیدن آب فراوان و استفاده از مرطوب‌کننده‌ها به کاهش این علائم پوستی در زمستان کمک شایانی می‌کند.

همچنین استفاده از یک سیستم تهویه مناسب در محل کار و منزل برای افزایش جریان هوا و رطوبت راهکار مناسبی است، دستگاه‌های بخور یکی دیگر از موارد افزایش رطوبت هستند که استفاده آن بخصوص در فصل زمستان بسیار مفید است.

مصرف مقادیر کافی از میوه‌ها و سبزیجات و ماهی به بهبود علائم پوست خشک کمک فراوانی می‌کند.

همچنین مصرف مقادیر معین ویتامین ث و ب۶ تحت نظر پزشک، اثرات چشمگیری در بازسازی و جوانسازی پوست دارند. اجتناب از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید حتی در زمستان و استفاده از ضدآفتاب برای جلوگیری از برخورد اشعه‌های مضر نور خورشید با پوست از دیگر نکات مراقبت از پوست زنان باردار در فصل زمستان است.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.