۲۴۳۰۳۳
۱
۱

راهنمای نگهداری سبزی سرخ شده در یخچال!

برای فریز کردن و نگهداری سبزی سرخ‌شده، بهتر است مراحل زیر را به دقت انجام دهید تا طعم و کیفیت سبزی حفظ شود و مدت طولانی‌تری بتوانید از آن استفاده کنید.

  راهنمای نگهداری سبزی سرخ شده در یخچال!

برای فریز کردن و نگهداری سبزی سرخ‌شده، بهتر است مراحل زیر را به دقت انجام دهید تا طعم و کیفیت سبزی حفظ شود و مدت طولانی‌تری بتوانید از آن استفاده کنید:

۱. آماده‌سازی و شست‌وشوی سبزی‌ها

ابتدا سبزی‌های تازه مانند جعفری، گشنیز، اسفناج، تره، شوید و... را به‌خوبی بشویید تا گل و لای و آلودگی‌های آن‌ها پاک شود.

پس از شست‌وشو، سبزی‌ها را در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها کاملاً گرفته شود. برای خشک‌شدن بهتر می‌توانید از دستمال نخی یا حوله استفاده کنید.

۲. خرد کردن سبزی

پس از خشک‌شدن، سبزی‌ها را به‌اندازه دلخواه خرد کنید. برخی افراد سبزی‌ها را ریزتر و برخی درشت‌تر خرد می‌کنند که بستگی به سلیقه شما و نوع غذایی دارد که قصد پخت آن را دارید.

 راهنمای نگهداری سبزی سرخ شده در یخچال!

۳. سرخ کردن سبزی

در یک تابه مناسب، کمی روغن بریزید و سبزی‌ها را اضافه کنید. سبزی‌ها را با حرارت متوسط به‌خوبی سرخ کنید تا رنگ آن‌ها تغییر کرده و آب آن‌ها گرفته شود.

مراقب باشید که سبزی‌ها نسوزند یا بیش از حد خشک نشوند. همچنین می‌توانید مقدار کمی زردچوبه یا ادویه‌های دلخواه خود را به سبزی اضافه کنید.

۴. خنک کردن سبزی سرخ‌شده

پس از سرخ‌کردن، اجازه دهید سبزی‌ها کاملاً خنک شوند. این مرحله مهم است تا هنگام فریز کردن، رطوبت اضافه در بسته‌بندی ایجاد نشود و سبزی‌ها کیفیت خود را از دست ندهند.

۵. بسته‌بندی سبزی‌ها

سبزی‌های سرخ‌شده را در کیسه‌های فریزر یا ظرف‌های مخصوص قرار دهید. اگر از کیسه فریزر استفاده می‌کنید، بهتر است هوا را به‌خوبی از کیسه خارج کنید تا ماندگاری سبزی‌ها بیشتر شود.

بسته‌بندی‌ها را به اندازه وعده‌های غذایی مناسب تقسیم کنید تا هر بار مقدار لازم را از فریزر خارج کنید و بقیه آن سالم بماند.

۶. قرار دادن در فریزر

بسته‌های سبزی سرخ‌شده را در فریزر قرار دهید. دمای فریزر باید حدود -18 درجه سانتی‌گراد باشد تا سبزی‌ها به‌خوبی منجمد شوند.

بهتر است تاریخ سرخ‌کردن سبزی‌ها را روی بسته‌بندی‌ها بنویسید تا بتوانید از قدیمی‌ترین بسته‌ها به‌ترتیب استفاده کنید.

 راهنمای نگهداری سبزی سرخ شده در یخچال!

نکات مهم در نگهداری سبزی سرخ‌شده در فریزر

سبزی‌های سرخ‌شده را می‌توان تا 6 ماه در فریزر نگهداری کرد. البته بهتر است هرچه زودتر مصرف شوند تا کیفیت و طعم بهتری داشته باشند.

اگر در مدت طولانی قصد استفاده از سبزی‌ها را ندارید، بهتر است از فریز کردن سبزی‌های تازه (بدون سرخ کردن) هم استفاده کنید و هنگام نیاز، آن‌ها را سرخ کنید تا کیفیت بالاتری داشته باشند.

 راهنمای نگهداری سبزی سرخ شده در یخچال!

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.