۲۴۱۵۵۵
۷۹
۷۹

آیا انجام ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین ممکن است؟

مادر شدن و پروسۀ آن تجربۀ متحول کننده و زیبایی است که قلب انسان را به روی بسیاری از احساسات نو می‌گشاید. بسیاری از زنانی که تحت عمل سزارین قرار گرفته‌اند، ممکن است تغییرات قابل توجهی را در بدن خود احساس کنند. این تغییرات برای بسیاری از مادران ناخوشایند است و برای احیای اندام قبل از بارداری خود، ابدومینوپلاستی را در نظر می‌گیرند. انجام ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین، امروزه بسیار مورد بحث‌ قرار گرفته است. آیا این عمل همزمان با وضع حمل امکان‌پذیر است؟ این عمل چه خطرات و ریسک‌هایی را شامل می‌شود؟

مادر شدن و پروسۀ آن تجربۀ متحول کننده و زیبایی است که قلب انسان را به روی بسیاری از احساسات نو می‌گشاید. بسیاری از زنانی که تحت عمل سزارین قرار گرفته‌اند، ممکن است تغییرات قابل توجهی را در بدن خود احساس کنند. این تغییرات برای بسیاری از مادران ناخوشایند است و برای احیای اندام قبل از بارداری خود، ابدومینوپلاستی را در نظر می‌گیرند. انجام ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین، امروزه بسیار مورد بحث‌ قرار گرفته است. آیا این عمل همزمان با وضع حمل امکان‌پذیر است؟ این عمل چه خطرات و ریسک‌هایی را شامل می‌شود؟

بسیاری از بانوان، به خصوص آنهایی که در نزدیکی زمان زایمان سزارین هستند، در این مورد کنجکاو هستند. بنابر آمار غیررسمی از برخی پزشکان متخصص جراحی ابدو در کرج، آمار ابدومینوپلاستی در استان البرز پس از زایمان بین خانم‌های متولد دهه ۶۰ به شدت در حال افزایش است.

آیا انجام ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین ممکن است؟

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی نوعی عمل جراحی زیبایی است که به زیباسازی و جوان‌تر کردن ناحیۀ شکم می‌پردازد. حاملگی از عوامل افتادگی شکم و پوست آن است و این موضوع بسیاری از بانوان را آزار می‌دهد. همچنین عمل سزارین، عضلات شکم را ضعیف و رد بخیه را به جا می‌گذارد. در نتیجه ابدومینوپلاستی برای بسیاری از افراد گزینۀ خوبی خواهد بود تا از موارد گفته شده دوری کنند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. این عمل نسبت به سایر روش‌ها برش بزرگتری را بر روی شکم ایجاد می‌کند. جالب است بدانید که ابدومینوپلاستی یکی از پنج عمل جراحی زیبایی برتر در ایالت متحده آمریکا برای زنان 30 تا 39 ساله قلمداد می‌شود.

چگونه عمل ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین انجام می‌شود؟

در ابتدا متخصص زنان عمل سزارین را انجام می‌دهد؛ متخصص جراحی پلاستیک، جراحی ابدومینوپلاستی را شروع می‌کند. برای این کار باید یک برش افقی از ناف تا خط شرمگاهی ایجاد و سپس لایه‌های زیرین پوست توسط جراح متخصص ترمیم می‌شود. در مراحل آخر، پوست ناحیه شکم را به سمت پایین می‌کشند و اضافه آن را نیز می‌برند. پس از مشخص کردن محل قرار گرفتن ناف، پزشک متخصص بخیه‌های لازم را می‎زند. مدت زمان این عمل تقریباً ۳ تا ۴ ساعت است. پس از عمل، ممکن است پزشک متخصص پوشیدن گن‌های خاصی را توصیه می‌کند. با رعایت این موارد و انجام آن‌ها به صورتی دقیق، دچار عوارض کم‌تری خواهید شد. از این عوارض می‌توان به درد، تهوع، استفراغ و عفونت جای زخم اشاره کرد.

حال برخی از بانوان فکر می‌کنند که با انجام دادن هر دو عمل به طور همزمان، درد و عوارض کمتری را تجربه خواهند کرد و در اصل با یک تیر دو نشان می‎زنند! اما این فکر درست نیست و متخصصان، انجام همزمان ابدومینوپلاستی با سزارین را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنند. با این که شما یک اتاق عمل برای زایمان رزرو می‎کنید، اما به این معنی نیست که جراح پلاستیک در آن موقعیت بهترین کار را انجام خواهند داد. در شرایطی که نوزادی در حال گریه کردن باشد، تیم زنان زایمان بیشتر تمرکز را بر روی سالم نگه داشتن فرزند شما خواهند گذاشت. در نتیجه هیچ اطمینانی نیست که جراح کار خود را با تمرکز و بی‎نقص انجام دهد. علاوه‌بر این، خطرات دیگری نیز وجود دارند که به آنها اشاره خواهیم کرد.

لری فان، جراح متخصص و مدیر موسسه جراحی پلاستیک 77 در سانفرانسیسکو، می‌گوید: "سالیانه حدود 100 نفر عمل ابدومینوپلاستی را انجام می‌دهند؛ اما تنها یک یا دو مورد از آنها همزمان با سزارین این عمل را انجام داده‌اند." او اضافه می‌کند: "این اقدام بسیار غیر معمول و دارای خطراتی نیز خواهد بود. اینکه بتوانند به صورت همزمان این دو عمل را انجام دهند، برای بسیاری از مادران ایده‌ای عالی و منطقی است؛ اما به طور معمول جراحان پلاستیک آن را توصیه نمی‌کنند و پیشنهاد می‌دهند تا افراد حداقل پس از 6 ماه، اقدام به انجام این عمل نمایند."

 

خطرات و ریسک‌های ابدومینوپلاستی

تمام تغییرات بدنی که پس از زایمان رخ می‌دهد و موجب آزار و ناراحتی بانوان می‎شود، در طول زمان قابل مشاهده هستند. تغییرات وزن، افزایش چربی دور شکم، شل شدن و افتادگی پوست شکم و ... از مواردی هستند که با گذشت زمان رخ می‌دهند. در نتیجه ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین نمی‌تواند تاثیر زیادی بر عوارض آن و وضع حمل داشته باشد.

پس از زایمان ، بافت‌های ناحیۀ شکم و اطراف آن دارای خون زیادی هستند. با انجام این عمل و برش‌هایی که باید روی سطح شکم زده شود، احتمال خونریزی و خطر آن افزایش پیدا می‎کند. همچنین کم خونی که از مشکلات بسیاری از مادران می‌باشد نیز شدید‌تر می‌شود که خود ریسک‌ها و عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد. زایمان سزارین، عملی سخت و سنگین است که فرد برای بهبود، نیاز به انرژی و طاقت بسیاری دارد. ابدومینوپلاستی نیز از عمل‌های سنگینی است که دوران نقاهت به نسبت سختی دارد. اگر هر دو عمل به صورت همزمان انجام شوند، فرد از لحاظ فیزیکی تحت فشار است و نمی‌تواند بهبود خود را به درستی به‌دست آورد.

اگر می‌خواهید این عمل را انجام دهید تا ظاهر ایده‌آل خود را بدست آورید، باید در شرایط فیزیکی خوبی قرار داشته باشید. پس از زایمان و نه ماه حمل کردن نوزاد خود، پوست شکم و رحم به حد زیادی کشیده شده‌ است و بدن در حالت نرمال خود قرار ندارد. به همین دلیل جراح نمی‌تواند با اندازه‌ای درست و دقیق، شکم شما را سفت و خوش فرم کند. متخصصان پیشنهاد می‌کنند که افراد تا ۶ ماه الی یکسال پس از زایمان عمل ابدومینوپلاستی انجام ندهند. این جراحی به تنهایی احتمال عفونت پایینی دارد اما با سزارین این احتمال بالاتر است؛ زیرا جزو عمل‌های تمیز نیست و زخم‌هایی که این دو روش با یکدیگر ایجاد می‌کنند می‌توانند احتمال عفونت را در فرد افزایش دهند.

 

افراد واجد شرایط برای ابدومینوپلاستی

دانیل روشن، استادیار دانشکده پزشکی NYU و مدیر موسسه مادر-جنین ROSH در نیویورک می‌گوید: "عمل جراحی زیبایی شکم ممکن است 45 دقیقه تا دو ساعت و نیم طول بکشد؛ پس لازم است که بیمار وضعیت جسمانی خوب و قوای بدنی بالایی داشته باشد. او همچنین اضافه می‌کند: "کاندیدای خوب برای این عمل جراحی فردی است که چاق یا پوست شکم افتاده و اضافه‌ای داشته باشد. در سال گذشته حدود سه بیمار را تحت عمل جراحی قرار داده‌ام که همه آنها چاق بوده‌اند."

اگر جزو مادرانی هستید که قصد بارداری مجدد ندارید و یا هنگام زایمان دچار مشکل خاصی نشده‌اید، این عمل برای شما مناسب خواهد بود. اما اگر در ناحیۀ شکم چربی زیاد و اضافه وزن دارید، ابدومینوپلاستی به تنهایی برایتان سودمند نیست. این عمل به کسانی که افتادگی شدید پوست در ناحیه شکم دارند، کمک می‎کند تا دوباره به ظاهر قبلی خود دست یابند.

معرفی پروسیجر (مامی میک اور)

بارداری و مادر شدن علاوه‌بر احساسات شیرین، تاثیرات جسمانی و روحی بسیاری نیز برای بانوان دارد. مامی میک اور و یا جراحی اصلاح بدن پس از بارداری، از عمل‌های زیبایی است که پس از زایمان و با هدف اصلاح و فرم‌دهی ظاهر فرد انجام می‌شود. مامی میک اور شامل جراحی‌ زیبایی شکم (مانند ابدومینوپلاستی) و عمل‌های سینه مانند پروتز و لیپوساکشن (پاها، بازو و پهلوها) می‌باشد. هدف از انجام این عمل‌ها سفت و جوان‌سازی پوست شل و افتادۀ بدن، حذف چربی و احیا سازی سینه‌ها به شکل قبلی خود است.

آیا انجام ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین ممکن است؟

نکات مهمی که باید بدانید

اگر قصد دارید در آینده صاحب فرزندان بیشتری شوید، متاسفانه باید انجام این جراحی‌ها را به تعویق بیندازید. زیرا نتایج این عمل‎ها پس از بارداری از بین خواهند رفت و بدن شما مجددا دچار تغییرات بسیاری می‌شود. با این حال این عمل‌ها مانع از بارداری مجدد شما نخواهند شد!

بسیاری از بانوان پس از وضع حمل برای رسیدن به وزن ایده‌آل رژیم‌های غذایی را دنبال می‌کنند. آنها با این کار علاوه‌بر اینکه به وزن مورد نظر خود می‌رسند، احساس شادابی و جوانی نیز می‌کنند. اما اگر در میانه راه هستید، باید برای عمل مامی میک اور صبر به خرج دهید. کاهش وزن زیاد می‌تواند باعث افتادگی پوست شما شود؛ پس خوب است تا قبل عمل وزن خود را تثبیت کنید. خروج از اتاق جراحی به این معنی نیست که اقدامات شما تمام شده است؛ بلکه در این مرحله باید برای بهبود وضعیت جسمانی خود تلاش کنید تا از بدنی سالم و زیبا برخوردار شوید.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.