۲۳۹۰۶۹
۱۳
۱۳

تغییر دکوراسیون خانه برای عید / با کمترین هزینه خونت رو شیک کن

اسفند هر سال وقت خانه تکانی است. تمیز کردن گوشه و کنار خانه، سر زدن به فراموش شده‌ترین قسمت‌های انباری و تغییر دکوارسیون خانه از کارهایی است که در طول خانه تکانی انجام می‌شود.

تغییر دکوراسیون خانه برای عید / با کمترین هزینه خونت رو شیک کن

تمیز کردن گوشه و کنار خانه، سر زدن به فراموش شده‌ترین قسمت‌های انباری و تغییر دکوارسیون خانه از کارهایی است که هنگام خانه تکانی عید انجام می‌شود. گاه این تغییرات ارزان نیستند و هزینه‌های بالایی روی دست شما می‌گذارند. اگر می‌خواهید دکوراسیون خانه‌تان را تغییر دهید اما برای این کار بودجه کافی ندارید. نگران نباشید! اگر کمی حوصله و سلیقه به خرج بدهید می‌توانید یک تغییر دکوراسیون ارزان در زمان خانه تکانی داشته باشید.

 DIY بهترین راه برای تغییر دکوراسیون ارزان در زمان خانه تکانی

DIY مخفف عبارت Do It Yourself، به معنای “این کار را خودت انجام بده" می‌گوید: به جای اینکه برای انجام هر کاری به سراغ متخصص بروید یا به سرعت وسیله‌ جدید بخرید، سعی کنید خودتان آن را انجام دهید. این روش شما را تشویق می‌کند تا مهارت‌های مختلفی بیاموزید. برای مثال به جای اینکه به برقکار پول بدهید تا پریز روی دیوار را عوض کند، خودتان انجام دهید. حتی نجاری، نقاشی و خیاطی یاد بگیرید تا با هزینه‌ کمی دکوراسیون خانه را عوض کنید.

تغییر دکوراسیون کم هزینه در خانه تکانی با رنگ زدن اتاق‌ها

رنگ جدید روی دیوارها می‌تواند فضای خانه را به کلی تغییر دهد. برخی تنها رنگ‌های سفید و روشن را می‌پسندند اما مجبور نیستید فقط از همین رنگ‌ها استفاده کنید. جسورانه عمل کنید و رنگی که دوست دارید را به دیوارها بزنید. حتی می‌توانید کاشی‌های آشپزخانه و سرویس بهداشتی را رنگ کنید.

 تغییر چیدمان مبلمان برای تغییر دکوراسیون بدون هزینه هنگان خانه تکانی

بدون صرف هیچ هزینه‌ای، با صرف کمی سلیقه و زمان، تنها با جابه‌جایی و تغییر چیدمان مبلمان، دکوراسیون تمام قسمت‌های خانه را عوض ‌کنید. برای این کار جای کاناپه را با مبل‌های تکی در نشیمن یا جای تخت‌خواب و میز مطالعه را برای تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب عوض کنید. یا حتی چیدمان وسایل داخل کابینت‌ها را تغییر دهید. می‌توانید از مبلمان برای جداسازی فضای نشیمن یا ایجاد فضای مخصوص مطالعه استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون ارزان در زمان خانه تکانی با تعمیر مبلمان قدیمی

اگر مبل،‌ میز کنار مبل یا صندلی آشپزخانه‌ خراب شده‌ به جای خریدن میز یا صندلی جدید، همان را تعمیر کنید. اگر از ظاهرش خسته شده‌اید رنگی تازه بزنید یا روکش رنگی روی مبل بکشید. حتی در فروشگاه‌های لوازم دست دوم می‌توانید با قیمت خیلی پایین مبلمان قدیمی زیبا اما کهنه‌‌ بخرید و با رسیدگی ساده و رنگ، مبلمانی نو و شیک داشته باشید.

 خانه تکانی و تغییر دکوراسیون کم هزینه با چیدمان فرش مناسب

اگر مبلمان اتاق به رنگ روشن یا ملایم است، با قرار دادن یک فرش به رنگ متضاد می‌توانید فضا را تحت تاثیر قرار دهید. فرش را می‌توانید در هر قسمت از خانه قرار دهید. وسط مبل‌ها پهن کنید یا در گوشه‌ای از اتاق بگذارید و چند بالش هم روی آن قرار دهید تا بتوانید بعدازظهرها را آنجا بگذرانید.

 تغییر دکوراسیون ارزان در زمان خانه تکانی با کوسن‌های جدید

روکش کوسن‌ها را عوض کنید یا چند کوسن جدید بخرید. همین بالش‌های کوچک می‌تواند فضای نشیمن را به کلی تغییر دهد. می‌توانید از روکش‌های طرح‌دار استفاده کنید یا روکشی هماهنگ با رنگ پرده‌ها انتخاب کنید.

تغییر دکوراسیون خانه برای عید / با کمترین هزینه خونت رو شیک کن

 خانه تکانی همزمان با تغییر دکوراسیون با هزینه پایین تنها با اضافه کردن چند گلدان

چند گلدان کوچک را در کنار هم قرار ‌دهید یا یک گلدان بزرگ در گوشه‌ اتاق بگذارید و با حضور گیاهان فضا را سرزنده و دوست‌داشتنی کنید. حتی می‌توانید با زدن چند قلاب به سقف چند گیاه مانند سرخس و پتوس را در حمام یا سرویس آویزان کنید. به جای اینکه گیاه بخرید، می‌توانید از گیاهان آپارتمانی خود قلمه بگیرید یا از آشنایانتان بخواهید قلمه‌ای از گیاهان‌شان به شما بدهند. گلدان‌های قدیمی را رنگ کنید و گل‌های جدید را داخل آن‌ها بکارید.

 استفاده از سبدها و نظم‌دهنده‌ها برای تغییر دکوراسیون

با چند سبد چوبی و پلاستیکی، نظم دهنده‌ها و حتی شیشه‌های خالی مواد غذایی می‌توانید وسایل کوچک را دسته‌بندی کنید و به‌طور منظم در کمد و کابینت بچینید. می‌توانید از سبدهای حصیری و چوبی زیبا برای دسته‌بندی حوله‌ها، جوراب‌ها و لوازم بهداشتی استفاده کنید و آن‌ها را به عنوان یک عنصر دکوراتیو در مقابل دید قرار دهید.

 استفاده از نور غیرمستقیم در تغییر دکوراسیون کم هزینه

یک یا چند چراغ کوچک و بزرگ در گوشه‌های اتاق قرار دهید تا با نور غیرمستقیم فضا را دنج و گرم کنید. پشت قفسه‌ کتاب و کاناپه‌ها برای قرار دادن این چراغ‌ها مناسب هستند. در اتاق خواب هم می‌توانید پشت تخت یا گوشه‌ دیوارها این چراغ‌ها را قرار دهید. ریسه‌های نور هم برای نورپردازی اتاق خواب مناسب هستند.

تغییر دکوراسیون ارزان در زمان خانه تکانی با رنگ زدن کابینت‌ها

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید همه‌ کابینت‌های آشپزخانه باید یک رنگ و با هم هماهنگ باشند. برای تغییر دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه می‌توانید کابینت‌ها را به سلیقه‌ خودتان رنگ کنید. حتی می‌توانید کابینت‌ها را یکی در میان زرد و قرمز رنگ بزنید! این آشپزخانه‌ شماست و قرار است خودتان از آن لذت ببرید.

 تغییر دکوراسیون ارزان با اضافه کردن آینه‌ در دکوراسیون

می‌توانید به راحتی در هر اتاق یا روی هر دیواری آینه نصب کنید. اگر قاب عکس مناسبی برای دیوار پیدا نکردید، به جای آن یک یا چند آینه نصب کنید. آینه‌ها نور را منعکس و اتاق را روشن‌تر می‌کنند. به فروشگاه‌های دست‌دوم فروشی یا دست‌فروش‌ها سر بزنید تا با هزینه‌ کم آینه بخرید.

تغییر دکوراسیون خانه برای عید / با کمترین هزینه خونت رو شیک کن

تغییر دکوراسیون در خانه تکانی با زدن برچسب اسم روی شیشه‌ها

روی شیشه‌های دمنوش، ادویه و مربا برچسب‌هایی بچسبانید که نام محتویات شیشه را نوشته. این کار نه‌تنها ظاهر کابینت و یخچال را زیبا می‌کند، بلکه آشپزی را هم آسان‌تر می‌کند. با این کار دیگر نیازی نیست تمام قوطی‌های حبوبات و شیشه‌های ادویه را باز کنید تا متوجه شوید چه چیزی در آن‌ها است و آیا نیازی به خرید دارید یا نه!

پیدا کردن وسایل رایگان برای تغییر دکوراسیون بدون هزینه هنگام خانه تکانی

در دست دوم فروشی‌ها سراغ وسایلی بروید که فروشی نیستند و معاوضه می‌شوند. با این کار یکی از وسایلی که دیگر به آن نیاز ندارید را با یک وسیله مورد نیازتان عوض کنید. حتی می‌توانید از دوستان و نزدیکانتان سوال کنید و ببینید آیا وسیله‌ مورد نیاز شما را در انباری‌شان دارند؟!

 تغییر دکوراسیون ارزان در زمان خانه تکانی با پالت‌های چوبی رایگان

شاید تعجب کنید اما پالت‌های چوبی که در فروشگاه‌ها زیر وسایل برقی بزرگ، مانند یخچال و فریزر، قرار می‌گیرند بعد از فروش کالا دور انداخته می‌شوند. می‌توانید به این فروشگاه‌ها سر بزنید و اگر پالت چوبی بدون استفاده‌ داشتند، آن‌ها را به خانه بیاورید، بشویید، سنباده بکشید و تمام قسمت‌ها را با روغنی مانند روغن زیتون بپوشانید. حتی می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید و با این پالت‌های چوبی زیبا مبل، تخت خواب یا میز بسازید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.