۲۳۹۲۹۲
۳۷۴۳
۳۷۴۳

طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده و خوشمزه

سیب زمینی فرقی ندارد به چه روشی پخته شود، سرخ شده، آبپز، گریل و... . هر طوری که باشد همه عاشق طعمش هستند و هیچ وقت تکراری نمی شود.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده و خوشمزه

طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده و خوشمزه

سیب زمینی فرقی ندارد به چه روشی پخته شود، سرخ شده، آبپز، گریل و... . هر طوری که باشد همه عاشق طعمش هستند و هیچ وقت تکراری نمی شود. حتی اگر پشت سر هم آن را بخورید‌. سیب زمینی تنوری ساده یک روش ساده و رژیمی است که شما می توانید به راحتی سیب زمینی را داخل فر و با سبزیجات و ادویه طعم دار کنید. اگر می خواهید یک غذای خوشمزه و در عین حال سالم را در عرض نیم ساعت درست کنید، می توانید از این دستور پخت ایده بگیرید.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده و خوشمزه

برای درست کردن سیب زمینی تنوری شما نیازی به روغن سرخ کردنی ندارید و با روغن زیتون کارتان راه می افتد. در ادامه با مواد لازم و طرز تهیه آن آشنا خواهید شد. 

مواد لازم مقدار 
سیب زمینی 4 عدد بزرگ
روغن زیتون  3 قاشق غذاخوری
جعفری تازه خرد شده به مقدار دلخواه
نمک، فلفل، آویشن، پودر سیر به میزان لازم
پنیر پیتزا یا پنیر پارمیزان یک لیوان

طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده:

اول از همه سیب زمینی ها را به مدت یک ربع داخل آب و نمک بگذارید تا گل و لای آن خوب جواب کند. حالا با فرچه آشپزخانه یا اسکاج، خوب پوست آن را بشویید. طوری که تمیز باشد چرا که نمی خواهیم پوست آن را بگیریم. سیب زمینی تنوری با پوست بسیار خوشمزه تر است. حالا آن را از وسط به دو نیم برش دهید. 

طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده و خوشمزه

یک قابلمه بردارید و آب و نمک داخل آن بریزید. بگذارید جوش بیاید و بعد سیب زمینی های برش خورده را داخل آن بیندازید. دقت کنید که سیب زمینی ها فقط باید 3 دقیقه داخل آب قابلمه بجوشند و بعد باید سریع آن ها را آبکش کنید. چرا که سیب زمینی ها باید نیم پز شوند نه کامل پخته شود. 

طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده و خوشمزه

حالا داخل سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کرده و سیب زمینی ها را روی آن بگذارید. با روغن زیتون تمام سیب زمینی ها را چرب کنید. تمام ادویه ها را مخلوط کرده و با نمک و جعفری خرد شده به سیب زمینی بمالید. حالا اجازه دهید در دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت تنوری شود. در این حین سیب زمینی ها را دوبار زیر و رو کنید. سیب زمینی تنوری ساده شما آماده سرو است. نوش جان! 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.