۲۳۹۹۹۶
۳۸۱۷۶
۳۸۱۷۶

بهترین روش های رسوب زدایی کتری و سماور/دیگه آب رسوب دار نخور!

حتما شما هم وقتی ته کتری یا سماور را اسکاج یا سیم می کشید، احساس می کنید که بعد از جوشاندن آب، آب نوشیدنی شما کدر شده و رسوب دارد. از آن جایی که آب نوشیدنی دارای املاح است، ممکن خواهد بود که تاثیرات مختلفی از جمله بستن آهک در دیواره یا ته سماور و کتری مشاهده کنید.

بهترین روش های رسوب زدایی کتری و سماور/دیگه آب رسوب دار نخور!

بهترین روش های رسوب زدایی کتری و سماور/دیگه آب رسوب دار نخور!

حتما شما هم وقتی ته کتری یا سماور را اسکاج یا سیم می کشید، احساس می کنید که بعد از جوشاندن آب، آب نوشیدنی شما کدر شده و رسوب دارد. از آن جایی که آب نوشیدنی دارای املاح است، ممکن خواهد بود که تاثیرات مختلفی از جمله بستن آهک در دیواره یا ته سماور و کتری مشاهده کنید. برای آن که آب شفافی داشته باشید و همچنین از سلامتی آب نوشیدنی خود لذت ببرید، کافی سات که داخل کتری و سماور را هر چند وقت یک بار به عنوان مثال هر دو هفته یک بار یا هر یکبار در ماه، تمیز کنید. اما اسکاج کشیدن و ساییدن آهک ها از ته کتری و سماور کار درستی نخواهد بود. در  ادامه ما روش های اصولی و درستی را برای رفع آهک داخل این لوازم بدون دردسر، بررسی خواهیم کرد. 

بهترین روش های رسوب زدایی کتری و سماور/دیگه آب رسوب دار نخور!

۱. استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید یکی از بهترین ترفندها برای پاک کردی آهک های ضخیم و زیاد از روی دیواره و ته کتری یا سماور است. به این منظور بهتر است که دو سوم کتری یا سماور را با سرکه سفید و یک سوم دیگر را با آب پر کنید. حالا آن را بگذارید جوش بیاید. وقتی جوش آمد بیست دقیقه تا نیم ساعت زمان بگیرید. بعد آب آن را تا داغ است خالی کرده و سریع رویش آب سرد بگیرید. حالا با یک اسکاج نرم شروع به کشیدن بر روی آهک ها کنید. اگر بوی سرکه داخل کتری یا سماور مانده بود، چند بار دیگر آب را بجوشانید و آن را خالی کنید. 

بهترین روش های رسوب زدایی کتری و سماور/دیگه آب رسوب دار نخور!

۲. فلس صدف

بله درست است فلس صدف می تواند به راحتی آهک های موجود در ته یا کناره های کتری و سماور را در خود حل کرده و آن ها را جذب کند. کافی است کف کتری را با فلس صدفی که از کنار دریا برمی دارید پر کنید. بعد آن را روی اجاق گاز گذاشته و بگذارید جوش بیاید. وقتی جوش آمد بگذایرد آب آن ته بکشد اما نسوزد. بعد فلس ها را خارج کنید و حالا با مایع ظرفشویی و اسکاج شروع به کشیدن آهک ها کنید. به همین راحتی کتری یا سماور شما پاک خواهد شد. 

بهترین روش های رسوب زدایی کتری و سماور/دیگه آب رسوب دار نخور!

۳. جوش شیرین و لیموترش

اول از همه با آب لیموترش تازه و جوش شیرین یک خمیر درست کرده و ته کتری و سماور را با آن بکشید. بگذایرد ده دقیقه بماند و بعد داخل آن آب ریخته و بگذارید بجوشد تا آبش کامل تمام شود. بعد دوباره یک اسکاج نرم بردشاته و داخل خمیر جوش شیرین و لیموترش بکشید و با آن آهک ها را بشویید. می توانید وقتی آب کتری یا سماور در حال جوشیدن است یک تا دو تکه لیموترش تازه هم داخل آن بیاندازید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.