۲۴۰۰۰۰
۷۸۵۲
۷۸۵۲

کرم کارامل شکلاتی رو با دستور رستورانی درست کن!

برای تهیه کرم کارامل شکلاتی بدون فر، نیازی نیست از مواد عجیب و غریب استفاده کنید یا دستور خاصی را دنبال نمایید. بلکه کافی است خامه و نشاسته خود را از بهترین برند تهیه کرده و مواد تازه ای در اختیار داشته باشید.

کرم کارامل شکلاتی رو با دستور رستورانی درست کن!

طرز تهیه کرم کارامل شکلاتی بدون فر

برای تهیه کرم کارامل شکلاتی بدون فر، نیازی نیست از مواد عجیب و غریب استفاده کنید یا دستور خاصی را دنبال نمایید. بلکه کافی است خامه و نشاسته خود را از بهترین برند تهیه کرده و مواد تازه ای در اختیار داشته باشید. این دسر که بر پایه کارامل درست می شود، بسیار خشومزه بوده و یک شیرینی پرطرفدار در بین بچه ها و حتی بزرگسالان به شمار می آید. در ادامه با مواد لازم و طرز تیه آن آشنا خواهید شد.

کرم کارامل شکلاتی رو با دستور رستورانی درست کن!

 

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر 4 پیمانه
شکر 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
نشاسته 4 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه 200 گرم
وانیل 1 قاشق غذاخوری
شکلات تلخ 80 گرم
میوه و شکلات رنده ای برای تزئین به میزان دلخواه

کرم کارامل شکلاتی رو با دستور رستورانی درست کن!

طرز تهیه کرم کارامل شکلاتی

برای تهیه کرم کارامل شکلاتی اول از همه یک قابلمه بر روی گاز و حرارت بگذارید. حالا داخل آن شکر ریخته و حرارات را ملاسیم کنید تا خوب ذوب شود. همزمان با ذوب شدن شکر کافی است که آن را هم بزنید تا رنگ شکر به کاراملی برسد اما نسوزد. در مرحله بعد خامه صبحانه را داخل قابلمه با شکر مخلوط کنید. در این مرحله ممکن است که شکر سفت شود. آن را هم بزنید و اجازه دیهد دوباره روان شده و ذوب شود. 

 

کرم کارامل شکلاتی رو با دستور رستورانی درست کن!

در یک قابلمه دیگر بر روی حرارت ملایم، شیر و نشاسته را به همراه تخم مرغ هم زده خوب مخلوط کنید. وقتی به آرامی قل زد حالا مخلوط کاراملی شکر و خامه را به آن اضافه کنید. آن قدر هم بزنید تا بر روی حرارت مواد به قوام برسد و غلظت محکم تری به خود بگیرد. حالا وانیل را اضافه کرده و دوباره هم بزیند. نصفی از دسر را بردارید و به مواد باقی ملانده شکلات تلخ آب شده را اضافه کنید.وقتی مایع غلیظ شد حالا آن را در ظرف مناسب ریخته و با مایع وانیل به صورت دو رنگ تزئین کنید. می توانید روی آن را با میوه های دلخواه یا شکلات رنده شده هم تزئین کنید. نوش جان!

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.