۲۴۰۴۶۵
۷۴
۷۴

دلایل خواب آلودگی بعد از خوردن قهوه چیست؟

قهوه به خاطر داشتن کافئین، معمولاً به عنوان نوشیدنی‌ای شناخته می‌شود که باعث هوشیاری و افزایش انرژی می‌شود. با این حال، در برخی افراد، قهوه می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و آن‌ها را خواب‌آلود کند.

دلایل خواب آلودگی بعد از خوردن قهوه چیست؟

قهوه به خاطر داشتن کافئین، معمولاً به عنوان نوشیدنی‌ای شناخته می‌شود که باعث هوشیاری و افزایش انرژی می‌شود. با این حال، در برخی افراد، قهوه می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و آن‌ها را خواب‌آلود کند. دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد:

1. افت کافئین:

اثرات کافئین موقتی است:

کافئین موجود در قهوه پس از چند ساعت از بدن شما دفع می‌شود. زمانی که سطح کافئین در خون‌تان کاهش می‌یابد، ممکن است ناگهان احساس خستگی و خواب‌آلودگی کنید. این افت انرژی به خصوص زمانی که به طور منظم قهوه می‌نوشید، شدیدتر است.

 

آزادسازی آدنوزین:

کافئین با مسدود کردن گیرنده‌های آدنوزین در مغز، اثر این ماده را مهار می‌کند. آدنوزین یک انتقال‌دهنده عصبی است که باعث ایجاد خواب‌آلودگی می‌شود. با این حال، زمانی که اثر کافئین از بین می‌رود، بدن شما آدنوزین ذخیره‌شده را آزاد می‌کند که می‌تواند به طور ناگهانی به شما احساس خواب‌آلودگی شدید بدهد.

دلایل خواب آلودگی بعد از خوردن قهوه چیست؟

2. کم‌آبی بدن:

قهوه یک ادرارآور است، به این معنی که می‌تواند باعث افزایش دفع ادرار از بدن شما شود. اگر به اندازه کافی مایعات برای جبران این کم‌آبی بدن را جبران نکنید، ممکن است دچار کم‌آبی بدن شوید که می‌تواند منجر به خستگی و خواب‌آلودگی شود.

دلایل خواب آلودگی بعد از خوردن قهوه چیست؟

3. قند خون:

برخی از قهوه‌ها، به خصوص قهوه‌های طعم‌دار، حاوی مقادیر زیادی قند هستند. مصرف قند می‌تواند باعث افزایش ناگهانی قند خون و سپس افت قند خون شود. این افت قند خون می‌تواند منجر به خستگی و خواب‌آلودگی شود.

دلایل خواب آلودگی بعد از خوردن قهوه چیست؟

4. استرس:

کافئین می‌تواند سطح هورمون استرس کورتیزول را در بدن افزایش دهد. در حالی که کورتیزول می‌تواند در کوتاه‌مدت باعث افزایش هوشیاری شود، سطوح بالای آن در درازمدت می‌تواند منجر به اضطراب، خستگی و اختلال خواب شود.

دلایل خواب آلودگی بعد از خوردن قهوه چیست؟

5. کمبود خواب:

اگر به اندازه کافی نخوابید، بدن شما به طور طبیعی برای جبران کمبود خواب، در طول روز احساس خواب‌آلودگی می‌کند. قهوه ممکن است به طور موقت هوشیاری شما را افزایش دهد، اما نمی‌تواند کمبود خواب را جبران کند. در نهایت، اگر به اندازه کافی استراحت نکنید، حتی بعد از نوشیدن قهوه نیز احساس خواب‌آلودگی خواهید کرد.

دلایل خواب آلودگی بعد از خوردن قهوه چیست؟

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.