۲۴۰۸۲۵
۹۰۷
۹۰۷

چک لیست کارهای واجب قبل از مسافرت

مسافرت و تعطیلات فرصتی برای استراحت و لذت بردن است پس کارهای واجب قبل از سفر را انجام دهید تا با اطمینان کامل در طول سفر خوشگذرانی کنید.

چک لیست کارهای واجب قبل از مسافرت

تابستان فصل سفر است و با تعطیلی مدارس بسیاری افراد تصمیم می گیرند، در این فصل به مسافرت رفته و برای مدت کوتاهی از کار و زندگی روزمره دور شده و کمی استراحت کنند. اگر این ر.وزها عازم سفرهای داخلی و یا خارجی هستید کمی دست نگه دارید! هنوز هم کارهایی هست که باید آنها را قبل از سفرتان انجام بدهید! مواردی که می تواند شما و لذت سفرتان را به دردسر بیندازد! در این بخش برای داشتن سفری دلپذیر و امن لیست کارهای قبل از سفر را ذکر خواهیم کرد. 

یک چک‌ لیست بنویسید

اگر فرد حواس‌ پرتی هستید، لیستی از تمام کارهایی که بایستی قبل از سفر انجام دهید را تهیه نمایید و پس از انجام دادن هر یک، جلوی آن‌ها تیک بزنید.

چمدانتان را ببندید

هرگز بستن چمدان را به لحظه آخر موکول نکنید بلکه زودتنر چمدان را ببندید، با توجه به شرایط آب و هوایی شهر یا کشور مقصد لباس مناسب برای سفر بردارید و لوازم ضروری را دم دست بگذارید، برای اشیای خاص بسته بندی خاص انجام دهی، اشیای شکستنی را داخل چمدان نگذارید و یک جاساز پول داشته باشید.

چک لیست کارهای واجب قبل از مسافرت

برای حیوان خانگیتان آب و غذا بگذارید

اگر دارای حیوان خانگی هستید قبل از سفر آن را به فرد مطمئن بسپارید و در صورتی که نمی توانید این کار را بکنید، برای حیوانتان غذا و آب کافی گذاشته و وسایل خطرناک را از محیط اطراف دور کنیدد.

از میزان بار مطمئن شوید

قبل از سفر با هواپیما از میزان بار مجاز پرواز داخلی و خارجی مطمئن شوید، باید بدانید وزن بار مجاز برای هر ایرلاین متفاوت است پس متناسب با مقدار لازم و قید شده وسایل خود را جمع‌ آوری کنید.

کیف کمک‌ های اولیه را با خود همراه کنید

حتما قبل از سفر کیف کمک های اولیه را آماده کنید تا در صورت وقوع بیماری یا هر نوع حادثه به حداقل وسایل لازم و ضروری دسترسی داشته باشید.

چک لیست کارهای واجب قبل از مسافرت

وسایل برقی را از برق بکشید 

قبل از سفر برای پیشگیری از بروز هرگونه حادثه ای وسایل برقی مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی، اتو، ماشین ظرفشویی، قهوه ساز و.... به‌ غیراز یخچال را از برق بکشید.

یخچال را خالی کنید

قبل از سفر یخچال را خالی کنید و مواد غذایی را که در نبود شما خراب می‌ شود یا مصرف کنید و به نیازمندان دهید و یا دور بریزید.

غذای سبک آماده نمایید

بهتر است قبل از سفر یک وعده غذای سبک آماده کنید و همراه خود ببرید تا مجبور نباشید در رستوران های سر راهی غذا بخورید.

چک لیست کارهای واجب قبل از مسافرت

وسایل گرمایشی و گاز را چک کنید

قبل از سفر بهتر است آبگرمکن، سماور و... را خاموش کرده و شیر گاز را ببندید و گاز منزلتان را قطع کنید تا هیچگونه حادثه ای برایتان رخ ندهد.

زباله ها را بیرون بگذارید

قبل از سفر سطل زباله را خالی کنید و زباله ها را بیرون بگذارید تا خانه شما بوی بدی به خود نگیرد.

دارو همراهتان ببرید

اگر به بیماری هایی چون دیابت، فشارخون بالا، میگرن و... مبتلا هستید، داروهای خود را قبل از سفر آماده کنید. داروهای مسکن ساده و قرص‌ هایی مانند دل‌ پیچه، تهوع و اسهال، گاز استریل، چسب زخم، الکل سفید یا بتادین را همراه خودتان داشته باشید. بهمراه داشتان برخی داروها در سفر هوایی ممنوع است.

لوازم‌ آرایشی و بهداشتی یادتان نرود

قبل از سفر لوازم‌ آرایشی و بهداشتی خودتان چون مسواک و خمیردندان، ناخن‌گیر، کرم مرطوب‌کننده، کرم ضد آفتاب، شوینده‌ هایی مانند صابون یا شامپو را حتماً آماده کنید تا در طول سفر بتوانید به نظافت خودتان رسیدگی کنید و از آن‌ ها استفاده کنید. 


بیشتر بخوانید: نگاهی به مزایا و معایب شامپو خشک 


چک لیست کارهای واجب قبل از مسافرت

خودروتان را بررسی نمایید 

اگر می خواهید با خودرو شخصی خود به سفر روید، قبل از سفر، آن را به یک مکانیک نشان دهید و حتماً آب رادیاتور را چک کنید و از سالم بودن لاستیک‌ های ماشین اطمینان حاصل کنید.

در طول سفر برخی لوازم را همراه خود ببرید

در طول سفر شما به لوازمی مانند چادر مسافرتی، چراغ شارژی، آب، وسایل گرمایشی، پتو زیرانداز و وسایل لازم برای کمپینگ نیاز خواهید داشت پس آنها را آماده نمایید.

امنیت خانه را بررسی کنید

اگر می خواهید امنیت خانه تان حفظ شود، قبل از سفر تمام درها را قفل و پنجره ها را ببندید، قبل از خروج از خانه دزدگیر را فعال کنید، طلا و پول و اسناد و مدارک مهم را در خانه نگهداری نکنید و به فردی مطمئن بسپارید.

به گل ها آب بدهید

قبل از سفر به گل و گیاه آب داده و از نزدیکان خود بخواهید در طول سفر شما به گیاهانتان آب دهد، می توانید از سیستمهای آبیاری قطره ای نیز استفاده کنید.

چک لیست کارهای واجب قبل از مسافرت

اقساط و قبوض را پرداخت کنید

اگر می خواهید با خیال راحت سفر کنید، پیش از رفتن تمام قبوض خود را اعم از قبض آب، برق، گاز و تلفن پرداخت کنید تا زمانی که در سفر هستید برق خانه قطع نشود و وسایل درون یخچال و فریزرتان را بین نرود.

شیرهای آب را چک کنید

قبل از سفر شیرهای آب را چک کرده و اگر امکان دارد آنها را از فلکه ببندید تا مانع از بروز خرابی و خسارت شوید.

آب و هوای مقصد را بررسی کنید

باید لباسهایتان را با توجه به شرایط آب و هوایی مقصد در چمدان بگذارید پس قبل از سفر آب و هوای مقصد را بررسی کنید تا غافلگیر نشوید.

مدارک مورد نیازتان را دم دست بگذارید

قبل از سفر مدارکی مانند بلیط هواپیما، مدارک شناسایی، پاسپورت، بلیط سفر،کارت ملی و شناسنامه، دفترچه بیمه یا بیمه‌نامه مسافرتی، کارت واکسن کرونا، کارت اعتباری یا پول نقد، گواهینامه رانندگی، مدارک بیمه خودرو، مدارک مربوط به رزرو محل اقامت یا هتل و... را آماده کرده و دم دست بگذارید.

چک لیست کارهای واجب قبل از مسافرت

لوازم الکترونیکی را شارژ کنید 

اگر می‌خواهید رایانه شخصی، اسپیکر، پاور بانک و سایر لوازم الکترونیکی خود را نیز در طول سفر مورداستفاده قرار بدهید، باید قبل از سفر آن‌ها را شارژ کنید و شارژرهای مربوط به هرکدام را همراه خودتان ببرید.

زودتر در فرودگاه حاضر شوید

در سفرهای خارجی باید حداقل 3 ساعت قبل از پرواز و در سفرهای داخلی 2 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه آماده‌ باشید تا بتوانید به‌موقع کارهای مربوط به دریافت کارت پرواز و تحویل بالا را انجام دهید.

پول نقد بگیرید

قبل از سفر فقط به کارت های بانکی امیدوار نباشید و کمی هم پول نقد همراه داشته باشید. قبل از سفر خارجی و پرواز از طریق صرافی‌ های مجاز یا بانک‌ ها ارز مسافرتی خودتان را تهیه کنید و پس از عبور از گیت بازرسی حواله آن را تحویل بگیرید. برای احتیاط کمی هم پول اضافی با خود همراه داشته باشید تا بدون نگرانی بتوانید مشکل به وجود آمده را حل و فصل کنید.

در سفر با کودک موارد زیر را آماده کنید

درصورتی‌که قصد سفر با کودک خود را دارید، حتما قبل از سفر اقدام به آماده کردن لباس مناسب، خوراکی‌ ها و غذاهای مناسب کودکان، شیشه شیر و داروهای ضروری نمایید.

 

منبع: نمناک

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.