۲۴۰۸۶۸
۱۸۷
۱۸۷

مقایسۀ دو سوئیسی جذاب

بسیاری از شما به احتمال زیاد قبل از اینکه ساعت های تگ هویر را کشف کنید، نام رولکس را شنیده اید...

بسیاری از خریداران وجود دارند که در تلاشند تا دریابند چرا ساعت مردانه رولکس معمولاً گرانتر از ساعت تگ هویر است. مردم از ما چیزهایی مانند "آیا رولکس بهتر از تگ است؟" میپرسند.

ما نه تنها مستقیماً به این سؤال می پردازیم، بلکه تقریباً به هر زمینه دیگری که در آن می توانید این سؤال را پیدا کنید نیز خواهیم پرداخت.

در حالی که برخی تصور می کنند که بهتر به این معنی است که ساعتی است که موتور بهتری دارد، برخی دیگر در مورد محبوبیت خود برند می پرسند. بیایید رولکس و تگ هویر را در کنار یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسۀ دو سوئیسی جذاب

موتور

از نقطه نظر مکانیکی، بسیاری استدلال می‌کنند که رولکس با تولید تمام ساعت‌ها و موتورهای خود در داخل، دست برتر را دارد و از حرکات ébauche استفاده نمی‌کند. اینها کالیبرهای نیمه تمام هستند که به‌عنوان یک الگو عمل می‌کنند و ساعت‌سازان می‌توانند آن‌ها را بهبود ببخشند تا تعدادی از ویژگی‌ها یا پیچیدگی‌ها را بسته به نیاز ساعت و ébauchesی که برای ایجاد آن استفاده می‌شود، در خود جای دهد.

رولکس همچنین نوآوری‌های ساعتی متعددی از جمله نوع روتورهایی که در ساعت‌های خودکاری که امروزه استفاده می‌کنیم، انجام داده است. آنها همچنین در مبارزه با تداخل الکترومغناطیسی که دشمن بزرگ ساعت های مکانیکی است، گام های بلندی برداشته اند.

نکته جالب دیگر این است که تگ هویر بسیاری از ساعت‌های کوارتز را ارائه می‌کند که با باتری کار می‌کنند. از نظر ساعت سازی سنتی، این امر رولکس را در درجه بالاتری قرار می دهد، زیرا ساعت های مکانیکی سنتی تر هستند و به دلیل کار اضافی که برای ایجاد موتورهای مکانیکی آنها لازم است، ساعت های مکانیکی رده بالاتری در نظر گرفته می شوند.

دقت

رولکس همچنین دارای یک گواهی است، COSC موتور آنها را تأیید می کند و به دلیل دقت آن، نام کرنومتر را به آنها می دهد.

از طرف دیگر، تگ هویر دارای ساعت‌های مکانیکی بسیار دقیق است و حتی رئیس‌جمهور آنها ادعا می‌کند که می‌توانند به راحتی با یک کرونومتر COSC مقایسه شوند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که تگ هویر همچنین دارای مدل‌های کوارتز زیادی است که با باتری کار می‌کنند و دقت بالاتری نسبت به کالیبرهای مکانیکی دارند.

یکی از کارهایی که رولکس انجام می دهد و به ارزش ساعت آنها از نظر دقت می افزاید این است که پس از دریافت گواهی COSC، موتور را در یک قاب ساعت قرار می دهند و آن را در داخل مورد آزمایش بیشتری قرار می دهند. یک گواهی COSC بیان می کند که حرکت یک کرنومتر است و برای داشتن دقت 4/+6 ثانیه در روز آزمایش شده است.

شناخت برند

مقایسۀ دو سوئیسی جذاب

یک مشاور برند به نام اینتربرند وجود دارد که فهرستی از 50 برند برتر سوئیسی در جهان* را ارائه می دهد و درصد زیادی از این برندها ساعت ساز هستند. بیایید ببینیم ساعت‌سازان سوئیسی در این فهرست چگونه رتبه‌بندی می‌کنند و از نظر ارزش و شناخت برند چگونه با یکدیگر مقایسه می‌شوند.

تگ هویر

تگ دوازدهمین برند معتبر ساعت در سوئیس است و در سال 2016 ارزش برندی معادل 76 میلیون فرانک فرانک داشت. این باعث می شود که آنها سی و چهارمین برند محبوب و ارزشمند سوئیسی در بین 50 برند برتر باشند.

رولکس

رولکس شماره 1 شناخته شده ترین برند ساعت در جهان است. آنها همچنین یکی از با ارزش ترین مارک های سوئیسی هستند که در رتبه سوم از 50 مارک برتر سوئیسی قرار دارند و ارزش نام تجاری آنها 7.387 میلیارد فرانک است.

ارزش برند به چه معناست؟ خوب، فرض کنید یک بطری کوکا کولا با نام تجاری کوکاکولا خریداری کرده اید و محتویات آن را در یک بطری مارک فروشگاهی عمومی ریخته اید. آیا می توانید همان محصول را در زیر یک بطری متفاوت با همان قیمت کوکاکولا بفروشید؟ خود برند ارزش فوق العاده ای به محصول می افزاید. این فقط برای ارائه بینشی است که چرا برخی چیزها در مورد رولکس اینگونه هستند.

ارزش فروش مجدد

ساعت یک سرمایه گذاری مانند یک صندوق سرمایه گذاری مشترک یا حتی املاک و مستغلات نیست. هیچ فایده ای ندارد که به یک ساعت لوکس به این شکل نگاه کنید. یک ساعت را می توان از نظر سرمایه گذاری با یک ماشین مقایسه کرد، لحظه ای که حتی یک بار از آن استفاده می کنید، قبلاً ارزش آن کاهش یافته است. علاوه بر این، مردم به آن به عنوان یک دارایی فکر می کنند.

این بدان معنا نیست که هرگز ساعت های خاصی وجود نداشته اند که به دلایلی از ارزش بالایی برخوردار باشند، اما در اکثر مواقع اینطور نیست. با این حال، آنها درصد معینی از ارزش اصلی خود را دارند. و این یکی از مناطقی است که رولکس در آن پادشاه است. به سادگی هیچ برند دیگری از ساعت وجود ندارد که ارزش خود را مانند رولکس حفظ کند.

مقایسۀ دو سوئیسی جذاب

متغیرهای مختلفی در بازی وجود دارند که به ارزش فروش مجدد کمک می کنند، مانند شرایطی که ساعت در آن قرار دارد. آیا در جعبه اصلی خود قرار می گیرد؟ آیا شامل مدارک اصلی و کارت گارانتی می شود؟ آیا هنوز در دوره گارانتی است؟ آیا یک نسخه محدود، یک نسخه ویژه یا یک نسخه شماره گذاری شده است؟ آیا برخی از افراد مشهور مشهور آن را در یک فیلم پرفروش مانند فیلم جیمز باند به تن کردند و ناگهان آن را فوق العاده معروف کردند؟

دوره های گارانتی

تگ هویر

تگ هویر یک دوره گارانتی 2 ساله برای ساعت های خود ارائه می دهد. این یک دوره گارانتی کاملاً استاندارد در مقایسه با اکثر برندهای موجود در صنعت است.

رولکس

قبل از ژانویه 2015، رولکس یک دوره گارانتی 2 ساله ارائه کرد. بعد از ژانویه 2015 به ضمانت 5 ساله تبدیل شد. در آن زمان، این احتمالاً طولانی ترین دوره گارانتی در صنعت بود. امروزه ساعت‌سازان لوکس بیشتری دوره‌های گارانتی طولانی‌تری را ارائه می‌کنند. با این حال، میانگین مدت زمان برای اکثر شرکت های ساعت سازی هنوز دو سال است.

"آیا باید تگ هویر بخرم یا رولکس؟"

ما هم این سوال را زیاد داریم. با همه چیزهایی که در مورد هر یک از این برندها متفاوت است، معمولاً در مورد اندازه گیری قیمت ساعت در برابر ویژگی هایی است که ارائه می دهد و پیدا کردن آنچه در مورد ساعت برای شما مهم است.

برخی می خواهند روزی آن را به عنوان میراث خانوادگی به ارث ببرند و بنابراین به دنبال ساعتی با ارزش فروش مجدد بهتر هستند، در این صورت رولکس احتمالاً بهترین است زیرا ارزش خود را بهتر از تگ هویر حفظ می کند.

برخی ممکن است خواهان ساعتی با پیچیدگی بالا مانند ساعت توربیلون باشند، در این صورت تگ به تازگی احتمالاً مقرون به صرفه ترین ساعت توربیلون با پیچیدگی بالا در بازار به نام Carrera Heuer 02T عرضه کرده است.

برخی ممکن است به دنبال یک ساعت غواصی شگفت‌انگیز باشند که در این صورت Rolex Sea-Dweller یا سابمارینر کلاسیک‌تر احتمالاً مناسب است زیرا تگ دقیقاً به خاطر ساعت‌های غواصی عالی خود به همان اندازه که برای کرونوگراف‌های خود مانند کالیبر شناخته شده نیستند، شناخته شده است.

اگر به این دو برند علاقمند هستید یا قصد خرید ساعت رولکس یا تگ هویر را دارید میتوانید مدلهای متفاوت آنها را در وبسایت میراکو که تخصصی ترین سایت فروش ساعت مچی است، بیابید.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.