۲۴۱۴۹۴
۰
۰

راهنمای خرید بهترین جنس پارچه پرده برای تابستان

انتخاب پرده مناسب برای پنجره در فصل تابستان نه تنها به جذابیت دکوراسیون داخلی منزل شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند تاثیر فراوانی بر خنک ماندن فضای داخل خانه داشته باشد.

راهنمای خرید بهترین جنس پارچه پرده برای تابستان

انتخاب پرده مناسب برای پنجره در فصل تابستان نه تنها به جذابیت دکوراسیون داخلی منزل شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند تاثیر فراوانی بر خنک ماندن فضای داخل خانه داشته باشد. درواقع وقتی پرده‌ای مناسب فصل تابستان انتخاب کنیم در حالی که از ورود گرما و نور شدید خورشید جلوگیری می‌کنیم، اجازه می‌دهیم نوری ملایم و یکپارچه به خانه وارد شود و فضای آن را دلنشین و صمیمانه نگه دارد. در این میان نباید فراموش کنیم که اگر پرده مناسبی برای پنجره‌ها در نظر نگرفته باشیم، تابش نور خورشید به صورت مستمر بر روی لوازمی که اطراف پنجره هستند، می‌تواند باعث رنگ‌پریدگی و حتی پوسیدگی آن شود. بنابراین راهنماتو در این مطلب بهترین جنس پارچه‌های تابستانی برای پرده را معرفی می‌کند.

1. پارچه پنبه‌ای برای پرده تابستانی

راهنمای خرید بهترین جنس پارچه پرده برای تابستان

پنبه یک پارچه طبیعی، تنفس‌پذیر و خنک است که برای پرده‌های تابستانی ایده‌آل به نظر می‌رسد.این پارچه به راحتی شسته می‌شود و در برابر نور خورشید مقاوم است. بعلاوه، اتوکشی آن کاری دشوار نیست و با حرارتی اندک به حالتی صاف و شق و رق می‌ایستد. پرده‌های پنبه‌ای در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی موجود هستند و می‌توانند به دکوراسیون منزل شما زیبایی ببخشند. یعنی اگر دوست داشته باشید از پرده‌های طرح‌دار برای فصل تابستان به خانه‌تان احساس سرزندگی ببخشید، این امکان با استفاده از پارچه پنبه‌ای برای شما فراهم است. ضمنا اگر افرادی در خانه شما هستند که به الیاف مصنوعی حساسیت دارند، می‌توانید با استفاده از پرده پنبه‌ای تمامی حساسیت‌ها را از خانه دور نگه دارید. 


بیشتر بخوانید: ۱۵ مدل نگهدارنده پرده که دکوراسیون خانه را دگرگون می کند 


۲. پارچه کتان برای پرده تابستانی

راهنمای خرید بهترین جنس پارچه پرده برای تابستان

کتان نیز یک پارچه طبیعی، خنک و بادوام بوده که برای پرده‌های تابستانی مناسب است.این پارچه در صورتی که گیره‌های محکمی به آن چسبانده نشود یا در موقعیت ناهمواری قرار نگرفته باشد چروک نمی‌شود و از همه مهم‌تر به راحتی تمیز می‌شود. یعنی اگر بخشی از آن لک شد، می‌توان بدون درآورد پرده به شکل کامل، از اسپری‌های لکه‌بر استفاده کرده و کار را یکسره کرد. پرده‌های کتانی می‌توانند جلوه‌ای روستایی و شیک به دکوراسیون منزل شما بدهند. بنابراین اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل شما روستیک، مدرن و حتی صنعتی است می‌توانید از این جنس پارچه پرده‌ای برای خانه‌تان استفاده کنید. ضمنا پرده‌های کتانی ضخیم می‌توانند تا حدی از تابش نور خورشید به داخل خانه جلوگیری کنند و دمای اتاق را خنک‌تر نگه دارند.  این  پارچه‌ها  با  فیلتر  کردن  نور  خورشید،  از  خشکی  و  رنگ  پریدگی  مبلمان ،  فرش  و لوازمی که نزدیک پنجره شما هستند  نیز  جلوگیری  می‌کنند.

3. پارچه حریر برای پرده تابستانی

راهنمای خرید بهترین جنس پارچه پرده برای تابستان

حریر یک پارچه نازک، ظریف و شفاف است که به نور خورشید اجازه می‌دهد تا به طور ملایم وارد خانه شود. این پارچه برای اتاق‌هایی که به نور طبیعی بیشتری نیاز دارند، مناسب است. پرده‌های حریری می‌توانند جلوه‌ای لوکس و زیبا به دکوراسیون منزل شما بدهند. درواقع،   حرکت ظریف و لرزش طبیعی پارچه حریر در نسیم، حس خنکی و مطبوعی را در فضا ایجاد می‌کند. این خاصیت، حریر را به انتخابی ایده‌آل برای پرده‌ها در فصل گرم تابستان تبدیل می‌کند. ضمنا پارچه حریر به راحتی شسته می‌شود و می‌توان آن را در ماشین لباسشویی با آب سرد و شوینده ملایم شست اما، در شست و شوی آن باید کمی دقت به خرج داد تا نخ کش نشوند. برای اتوکشی نیز بهتر است حرارت را به کمترین درجه کاهش داد تا پرده آسیب نبیند.

4. بامبو برای پرده تابستانی

راهنمای خرید بهترین جنس پارچه پرده برای تابستان

بامبو یک پارچه طبیعی، پایدار و ضد میکروب است که برای پرده‌های تابستانی ایده‌آل به نظر می‌رسد. این پارچه به تنظیم دمای اتاق کمک کرده و از ورود گرد و غبار به داخل خانه جلوگیری می‌کند. ضمنا پرده‌های بامبو می‌توانند جلوه‌ای مدرن و مینیمالیستی به دکوراسیون منزل شما بدهند. یکی از تفاوت‌های پرده‌های بامبو تنظیم نور ورودی است. پرده‌های بامبو در تنظیم نور ورودی به خانه بسیار کارآمد هستند.  می‌توانید  آنها را  به  صورت  کامل  باز  کنید  تا  از  نور  طبیعی  روز  استفاده  کنید  یا  آنها  را  برای  کاهش  نور  و  ایجاد  فضایی  خنک  و  دلنشین  ببندید. برای شست و شوی آن نیز می‌توانید از دستمالی نم‌دار استفاده کنید. ضمنا به طور کامل از شر اتو کشیدن پرده خلاصی خواهید یافت.

ایده راهنماتویی برای جنس پارچه پرده تابستانی

راهنمای خرید بهترین جنس پارچه پرده برای تابستان

اگر می‌خواهید بخشی از خانه‌تان را متفاوت و خاص نشان دهید، یا آن را از بخش دیگری از خانه جدا کنید می‌توانید از پرده‌های رشته‌ای چوبی یا صدفی استفاده کنید. این نوع پرده‌ها ضمن اینکه نور را از خود عبور می‌دهند، می‌توانند حسی از خنکی را القا کنند. بنابراین اگر سبک خانه‌تان ساحلی است یا از سبک‌های طبیعی پیروی می‌کنید این نوع پرده‌ها را فراموش نکنید.

نکاتی برای انتخاب پرده‌های مناسب برای تابستان:

راهنمای خرید بهترین جنس پارچه پرده برای تابستان

-از رنگ‌های روشن استفاده کنید: رنگ‌های روشن نور خورشید را منعکس می‌کنند و از گرم شدن اتاق جلوگیری می‌کنند.

-از پرده‌های بلند استفاده کنید: پرده‌های بلند تا کف زمین می‌توانند به خنک نگه داشتن کل اتاق کمک کنند.

-از آستر استفاده کنید: اگر به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتری هستید، می‌توانید از آستر در زیر پرده‌های نازک مثل حریر استفاده کنید.

-از پرده‌های ضخیم‌تر برای نورگیری کمتر استفاده کنید: اگر در منطقه‌ای با تابش شدید نور خورشید زندگی می‌کنید، می‌توانید از پرده‌های ضخیم‌تر برای تنظیم نور ورودی به خانه استفاده کنید.

 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.