۲۴۱۷۹۱
۴۰۲۶
۴۰۲۶

طرز تهیه کراکر پنیری در خانه، یک میان وعده خوشمزه!

تهیه کراکر پنیری با پنیر چدار در خانه یک روش ساده و لذت‌بخش برای درست کردن یک میان‌وعده خانگی خوشمزه است. این کراکرها با ترکیب پنیر چدار و چند ماده اولیه دیگر به راحتی تهیه می‌شوند و می‌توانند همراه خوبی برای سوپ، سالاد یا به تنهایی به عنوان یک میان‌وعده باشند.

طرز تهیه کراکر پنیری در خانه، یک میان وعده خوشمزه!

طرز تهیه کراکر پنیری در خانه، یک میان وعده خوشمزه!

تهیه کراکر پنیری با پنیر چدار در خانه یک روش ساده و لذت‌بخش برای درست کردن یک میان‌وعده خانگی خوشمزه است. این کراکرها با ترکیب پنیر چدار و چند ماده اولیه دیگر به راحتی تهیه می‌شوند و می‌توانند همراه خوبی برای سوپ، سالاد یا به تنهایی به عنوان یک میان‌وعده باشند. این کراکرهای پنیری خانگی با طعمی غنی و بافتی ترد، گزینه‌ای عالی برای میان‌وعده یا همراهی با غذاهای دیگر هستند. تهیه آنها در خانه نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که از مواد طبیعی و سالم استفاده کنید، بلکه می‌توانید طعم و مزه آنها را نیز به دلخواه خود تغییر دهید. این کراکرها به سرعت آماده می‌شوند و مطمئناً مورد پسند اعضای خانواده قرار خواهند گرفت. در ادامه، طرز تهیه این کراکرها را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه کراکر پنیری در خانه، یک میان وعده خوشمزه!

مواد لازم:

- ۱ و ¼ پیمانه آرد همه‌منظوره

- ۱ و ½ پیمانه پنیر چدار رنده شده

- ¼ پیمانه کره سرد و خرد شده

- ½ قاشق چای‌خوری نمک

- ¼ قاشق چای‌خوری پودر پاپریکا یا پودر سیر (اختیاری)

- ۲ تا ۳ قاشق آب سرد

طرز تهیه کراکر پنیری در خانه، یک میان وعده خوشمزه!

مراحل تهیه:

۱. آماده‌سازی و مخلوط کردن مواد خشک

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) گرم کنید. در یک کاسه بزرگ، آرد، نمک و پودر پاپریکا را مخلوط کنید. این ادویه می‌تواند به کراکرها طعمی متفاوت و جذاب بدهد، اما استفاده از آن اختیاری است.

۲. ترکیب کره و پنیر

کره سرد و خرد شده را به مخلوط آرد اضافه کنید. با استفاده از انگشتان دست یا چنگال، کره را با آرد مخلوط کنید تا خرده‌های ریز و یکنواختی به دست آید. سپس پنیر چدار رنده شده را به ترکیب اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا پنیر با آرد و کره به خوبی ترکیب شود.

۳. اضافه کردن آب و تهیه خمیر

آب سرد را قاشق به قاشق به مخلوط اضافه کنید و همزمان با یک قاشق چوبی یا دست، مواد را مخلوط کنید. مقدار آب ممکن است بر اساس نوع آرد کمی متفاوت باشد، بنابراین آب را به تدریج اضافه کنید تا خمیر یکپارچه و چسبنده‌ای به دست آید. خمیر نباید بیش از حد مرطوب باشد، فقط باید به اندازه‌ای باشد که به هم بچسبد.

طرز تهیه کراکر پنیری در خانه، یک میان وعده خوشمزه!

۴. رول کردن و برش خمیر

خمیر را روی سطحی که کمی آردپاشی شده است قرار دهید و به ضخامت حدود ۳ میلی‌متر پهن کنید. سپس خمیر را به شکل مربع‌های کوچک یا هر شکلی که دوست دارید برش دهید. برای راحتی بیشتر، می‌توانید از یک چاقوی پیتزا برای برش زدن استفاده کنید.

۵. پخت کراکرها

قطعات برش خورده خمیر را با فاصله روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، بچینید. سینی را در فر گرم شده قرار دهید و کراکرها را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزید تا طلایی و ترد شوند. کراکرها باید کمی تغییر رنگ دهند اما نسوزند.

۶. خنک کردن و سرو

پس از پخت، سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید کراکرها روی سینی خنک شوند. پس از خنک شدن کامل، کراکرها را در ظرفی دربسته نگهداری کنید تا تازگی و تردی خود را حفظ کنند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.