۲۴۲۶۰۴
۵۶
۵۶

با این ترفندهای شگفت انگیز همیشه خوشبو باشید

بوی خوب دادن باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بدون دغدغه، در جمع‌های مختلف حضور پیدا کنید. اما چه راه‌کارهایی برای خوش‌بو شدن وجود دارد؟ آیا استفاده از عطر و ادکلن‌های برند، به‌تنهایی شما را به این هدف می‌رساند؟

با این ترفندهای شگفت انگیز همیشه خوشبو باشید

بوی خوب دادن باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بدون دغدغه، در جمع‌های مختلف حضور پیدا کنید. اما چه راه‌کارهایی برای خوش‌بو شدن وجود دارد؟ آیا استفاده از عطر و ادکلن‌های برند، به‌تنهایی شما را به این هدف می‌رساند؟ 

قطعا این‌طور نیست بلکه برای این منظور باید کارهایی انجام دهید تا بوی نامطبوع مانده روی پوست یا لباس از بین برود. برای اینکه همیشه خوش‌بو باشید توجه و عمل به راه‌کارهایی که در ادامه به‌معرفی آن‌ها پرداخته می‌شود ضروری است.

با این ترفندهای شگفت انگیز همیشه خوشبو باشید

از مراحل خوش‌بو شدن بدن مطلع شوید

خوش‌بویی تا حدودی ژنتیک و حتی تغذیه وابسته است و برخی افراد با وجود عدم استفاده از محصولات شیمیایی یا گیاهی، معمولا بوی خوب می‌دهند. البته منظور این نیست که تنها عده‌ای خاص می‌توانند از این ویژگی بهره‌مند باشند. بلکه با استفاده از مراحل زیر، همه افراد می‌توانند بوی خوب بدهند و از این خصوصیت خود لذت ببرند.

دوش گرفتن را فراموش نکنید

مهم‌ترین اقدامی که برای خوش‌بویی باید انجام دهید تمیز کردن آلودگی‌های محیطی و عرق از سطح پوست است. برای این منظور باید روزانه یا حداقل یک‌ روز در میان دوش بگیرید و با استفاده از شامپوهای مناسب، بدن و سر خود را بشویید.

مشخص‌کردن تعداد دفعات دوش گرفتن در طول هفته به مواردی مانند دمای هوا، میزان تعریق و نوع فعالیت شما بستگی دارد. اگر دوش‌گرفتن به یک روتین روزانه تبدیل شود لازم نیست مدت زیادی در حمام بمانید. چراکه آلودگی‌ها سطحی هستند و خیلی زود از بین می‌روند. پس از اسراف آب نیز جلوگیری می‌شود.

از رشد موهای زائد جلوگیری کنید

آنچه که به باکتری‌های‌ ایجادکننده بوی بد فرصت رشد بیشتر می‌دهد، موی زائد است. ازاین‌رو باید همواره موهای زائد بدن به‌خصوص در قسمت‌هایی مانند زیر بغل را شیو کنید تا بتوانید ساعت طولانی‌تری خوش‌بو بمانید.

شیوکردن موهای زائد به‌طور مرتب ممکن است حساسیت‌آور یا خسته‌کننده باشد. در این شرایط می‌توانید از روش‌های دیگر مانند لیزر یا محصولاتی مانند موم و نوره استفاده کنید تا به‌تدریج رشد موهای زائد متوقف یا کم شود.

از شامپو بدن خوش‌بو استفاده کنید

امروز انواع شامپو بدن‌ با بوهای متنوع تولید می‌شود که برخی ملایم و برخی کمی تیز هستند. این محصولات همچنین با توجه به نوع پوست که چرب یا خشک است تولید می‌شوند و حین خرید باید به این موضوع توجه کنید.

استفاده از شامپو یا ژل‌هایی که برای این منظور تولید می‌شود پاکیزگی بیشتر بدن را به‌همراه دارد. ضمن اینکه تا چند ساعت بوی خوب روی پوست باقی می‌ماند. لازم است در انتخاب رایحه به شیرینی، خنکی یا تلخی آن توجه داشته باشید تا بوی آن با سایر محصولاتی که در ادامه باید استفاده کنید تداخل ایجاد نکند.

استفاده از لوسیون‌ها را از یاد نبرید

محصولات تولیدشده برای بعداز استحمام، کمک شایانی به خوش‌بو ماندن بدن و کاهش بوی عرق می‌کنند. لوسیون‌ها و اسپرهایی که درحا‌ل‌حاضر تولید می‌شوند تنوع بالایی در رایحه دارند و با کمی جست‌وجو می‌توانید مناسب‌ترین محصول را با توجه به سلیقه خود و نوع پوستی که دارید بخرید.

بهترین زمان استفاده از لوسیون و اسپری‌های خوش‌بوکننده وقتی است که به‌تازگی از حمام خارج شده‌اید و بدن هنوز کمی رطوبت دارد. اگر پوست بدن شما چرب است محصولی بر پایه آب و درصورت خشک‌بودن لوسیونی بر پایه روغن خریداری کنید. 


بیشتر بخوانید: زمان مناسب برای تمدید مجدد عطر و ادکلن چه زمانی است؟ 


لباس‌های شسته‌شده و تمیز بپوشید

با این ترفندهای شگفت انگیز همیشه خوشبو باشید

زمانی که از حمام بیرون آمدید لباسی انتخاب کنید که شسته‌شده و کاملا تمیز است. حتی اگر لباس قبلی تنها چند ساعت پوشیده‌شده بود و هیچ بوی بدی نمی‌داد، باز هم نباید مجدد آن را به تن کنید. این موضوع در ماندگاری بوی خوب تاثیر زیادی دارد.

لباسی که برای بیرون‌رفتن انتخاب می‌کنید نیز باید کاملا تمیز باشد و سعی نکنید با استفاده از محصولات خوش‌بوکننده، بوی نامطبوع آن را از بین ببرید. پس بهتر است بعد از یک یا2 بار پوشیدن لباس، آن را با محصولی مناسب بشویید.

از عطر مناسب و خوش‌بو استفاده کنید

با این ترفندهای شگفت انگیز همیشه خوشبو باشید

عطر از محصولات مهمی است که در بوی خوب دادن تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل نیز استفاده از آن ضروری به‌شمار می‌آید. منظور از مناسب بودن عطر، توجه به فصل و طبع محصول مورد نظر است.

برای خرید بهترین عطر زنانه باید در اولین گام به فصلی که در آن هستید توجه کنید تا استفاده از این محصول خوش‌بو، تاثیر شگفت‌انگیزی به‌همراه داشته باشد و باعث اذیت شما یا دیگران نشود. البته این موضوع برای آقایان نیز صدق می‌کند.

در فصول گرم بهتر است به‌دنبال خرید بهترین عطر خنک زنانه یا مردانه باشید. این نوع محصولات، خنکی شما را در طول روز تامین می‌کنند و علاوه‌بر ایجاد حس خوب، به کاهش تعریق نیز کمک خواهند کرد. با استفاده از عطر خنک می‌توانید گرمای تابستان را راحت‌تر تحمل کنید.

در فصول سرد بهترین کار استفاده از عطرهایی با طبع گرم است تا در هر مکانی که حضور پیدا کردید گرما و صمیمیت را به جمع هدیه دهید. عدم توجه با طبع عطر و استفاده از محصول در زمان نامناسب، باعث ایجاد تاثیر معکوس خواهد شد.

ضمن اینکه استفاده از عطر باید زمانی انجام شود که بدن کاملا تمیز است و لباس هیچ بوی عرقی نمی‌دهد. در غیر این صورت احتمال دارد ترکیب آن‌ها باعث ایجاد بوی نامطبوع شود. با رعایت این نکات می‌توانید همواره از بوی خوب خود در مکان‌های مختلف لذت ببرید.  

با این ترفندهای شگفت انگیز همیشه خوشبو باشید

جمع‌بندی

خوش‌بو بودن یک ضرورت است و برای این منظور باید از راه‌کارهایی مانند استحمام روزانه یا یک‌ روز در میان، شیوکردن موهای زائد، استفاده شامپو بدن، استفاده از لوسیون یا اسپری‌های خوش‌بوکننده و زدن عطرهای مناسب استفاده کنید. توجه داشته باشید عطر به‌تنهایی نمی‌تواند بوی بدن یا لباس شما را تغییر دهد و عدم رعایت این موارد باعث تاثیر معکوس ادکلن نیز خواهد شد.

 

منبع: چی بپوشم

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.