۲۴۲۳۸۲
۱۵۶
۱۵۶

۳ علت کک و مک صورت را بشناسید

نور خورشید و ژنتیک، مهم‌ترین عامل ایجاد کک و مک هستند. انواع کک و مک علاوه بر صورت، در سایر نقاط بدن هم ظاهر می‌شوند. فارغ از نوع پوست چرب، خشک یا مختلط، احتمال ظهور کک و مک صورت در افراد دارای عوامل ژنتیکی یا پوست‌های قرارگرفته در معرض نور خورشید وجود دارد.

3 علت کک و مک صورت را بشناسید

کک و مک، در اثر تجمع رنگدانه پوست به صورت لک صورت، به‌ویژه لک‌های قهوه‌ای بروز پیدا می‌کند. این کک و مک‌ها در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی یا مصرف داروهای هورمونی روی صورت زنان ظاهر می‌شوند. گاهی لک‌های قهوه‌ای ناشی از کک و مک با لنتیژین خورشیدی یا لکه‌های کبدی اشتباه گرفته می‌شود. مراجعه به دکتر پوست، به تشخیص این دو نوع اختلالات رنگدانه‌ای کمک خواهد کرد.

علت ایجاد کک و مک روی پوست چیست؟

کک و مک‌ها به دلیل افزایش تولید ملانین، در پوست ایجاد می‌شوند. علت اصلی ایجاد کک و مک، قرار گرفتن پوست در معرض اشعه ماوراءبنفش خورشید است. عوامل ژنتیکی هم نقش مهمی در بروز کک و مک دارند؛ افرادی با نوع خاصی از ژن‌ها، به‌ویژه افرادی با پوست روشن و موهای قرمز، بیشتر مستعد بروز کک و مک هستند. برای تشخیص علت اصلی ابتلا به کک و مک و پیشگیری از ظهور عوامل خطر به دکتر پوست مراجعه کنید. در ادامه، به علت اصلی ایجاد کک و مک پوست پرداخته‌ایم. 


بیشتر بخوانید: خوابیدن بعد از بوتاکس، چطور بهتر است؟ 


3 علت کک و مک صورت را بشناسید

قرارگیری در معرض نور خورشید

نور خورشید منبع اصلی اشعه‌های فرابنفش بوده و باعث تحریک تولید ملانین در پوست می‌شود. وقتی پوست در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، ملانوسیت‌ها فعال‌تر شده و میزان تولید ملانین را افزایش می‌دهند. این ملانین اضافی به صورت لکه‌های کوچک و تیره‌تری روی پوست ظاهر شده که همان کک و مک‌ها هستند. افرادی که زمان زیادی را در آفتاب می‌گذرانند یا بدون محافظت مناسب در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، بیشتر مستعد ایجاد کک و مک هستند.

 

منبع: عصر ترکیه

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.