۶۲۲۱۱
۳۴۴۳
۳۴۴۳

آزمایش ژنتیک برای بارداری، لازم است؟

من و همسرم غریبه هستیم و نسبت فامیلی نداریم، از نظر شما لازم هست که ما آزمایش ژنتیک بدهیم

پرسش: من دختری هستم که تازه ازدواج کردم و خارج از کشور زندگی میکنم و الان تصمیم گرفتیم که بچه دار بشیم، با همسرم رفتیم و من سه تا واکسن سرخچه و سرخک و اوریون رو زدم و طبق گفته دکترهای ایران ۳ ماه بعد از واکسن اقدام به بارداری میکنم، من و همسرم غریبه هستیم و نسبت فامیلی نداریم، از نظر شما لازم هست که ما آزمایش ژنتیک بدهیم؟ آخه هزینه ها اینجا خیلی بالاست. از طرفی هم خیلی استرس دارم چون من اینجا تنهام و کسی برای مشورت ندارم.واقعا استرس دارم دوست دارم فرزندی سالم ،صالح و باهوش و زیبا داشته باشم. زبان این کشور رو تازه دارم یاد میگیرم و برای همین خیلی برام سخته که با دکترهای اینجا مشورت کنمخواهش میکنم من رو راهنمایی کنید.وقتی بچه ایی رو میبینم که مشکل ژنتیک داره ترس تمام وجودم رو میگیره.خواهش میکنم من رو راهنمایی کنید من چه چیزی بخورم خوبه و چه چیری بده؟

پاسخ: لزومی به انجام آزمایشات ژنتیکی نمی باشد.
بهترین و ارزانترین راه برای جلوگیری از ایجاد ناهنجاری دوری از مصرف داروها بدن مجوز پزشک، تغذیه سالم و دوری از استرس و بخصوص مصرف روزی یک عدد اسید فولیک می باشد. بهتر است اسید فولیک از سه ماه قبل بارداری شروع شود.
لبنیات و سبزیجات را در سبد غذایی روزانه خود داشته باشید. (تبیان)


محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.