۹۵۶۹۳
۵۷۰۸
۵۷۰۸

حاملگی در سن بالا، چهل و هفت ساله ام!

من ۴۷ سال سن دارم و ۶ سال از ازدواج من می گذرد ولی هنوز صاحب فرزندی نشدم. چکار کنم؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من ۴۷ سال سن دارم و ۶ سال از ازدواج من می گذرد ولی هنوز صاحب فرزندی نشدم. یک بار آی یو آی کردم که جواب نداد. برای بار دوم می خواهم آی یو آی کنم. روز نهم قاعدگیم است ولی هنوز لکه بینی دارم و از روز سوم قرص لتروزول شبی سه عدد خوردم وسه عدد آمپول اچ ام جی زدم؛ علت لکه بینی من چی می تواند باشد؟‎

پاسخ دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان:
شما باید از نظر رحم حتما بررسی شوید و بهتر است که در اولین فرصت سونوگرافی واژینال بدهید و حتی نه تنها رحم بلکه از نظر فیبروم و پولیپ هم بررسی شوید چون علت لکه بینی شما در این سن نیاز به بررسی، آزمایشات و معاینه های بیشتری دارد. همچنین با توجه به اینکه بهترین سن برای باردار شدن تا 32 است شما خیلی فرصتی برای باردار شدن خود ندارید و باید اقدامات جدی تری را برای باردار شدن انتخاب کنید و بهتر است که از روش آی وی اف استفاده کنید. نزدیکی داشتن هر شب برای باردار شدن خیلی توصیه نمی شود چون داشتن مقاربت هر شب، باعث می شود که تعداد تخمک ها در هر نزدیکی کاهش یابد و کیفیت آن هم خوب نباشد. به شما توصیه می کنم که برای باردار شدن خود حتما به مراکز ناباروری مراجعه کنید و تحت نظر پزشک خود اقدامات لازم و بیشتری را انجام دهید.


محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.