۲۳۸۴۱۸
۱۶۷۱
۱۶۷۱

فرق بچه های حاصل از آی وی اف با بچه های طبیعی

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که آیا بچه های حاصل از آی وی اف با بچه های طبیعی فرق میکنند؟

سوال: آیا بچه های حاصل از آی وی اف با بچه های طبیعی فرق میکنند؟

پاسخ: اصلی‌ترین فرق بچه های ای وی اف و طبیعی در این است که روش بارداری میان آن‌ها یکسان نیست. لقاح برای کودکانی که از طریق طبیعی به دنیا می‌آیند، در بدن مادر اتفاق می‌افتد. در واقع تمامی مراحل لقاح و بزرگ‌شدن در بدن مادر است، اما در برای بچه های ای وی اف این موضوع فرق دارد.

برای آگاهی از فرق بچه های حاصل از آی وی اف با بچه های طبیعی به سراغ دکتر آمنه لاهوتی اشکوری، متخصص زنان، زایمان، فلوشیپ ناباروری رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر آمنه لاهوتی اشکوری، یا دریافت نوبت از دکتر آمنه لاهوتی اشکوری ، کلیک کنید.

آیا بچه های حاصل آی وی اف از هر نظر سالم هستند؟

معمولا در زمان انتقال جنین، بهترین و با کیفیت ترین جنین ها انتخاب و به رحم منتقل می شوند اما میزان ناهنجاری جنینی، سالم بودن جنین و نوزاد از نظر ساختاری و ژنتیکی در روش ivf همانند بارداری طبیعی است. 

دوران بارداری با آی وی اف با بارداری طبیعی فرق دارد؟

خانمهایی که به روش آی وی اف باردار می شوند نسبت به بارداری طبیعی باید احتیاط بیشتری داشته باشند اما این به معنای استراحت مطلق و محدود کردن فعالیتهای روزمره نیست مگر اینکه مشکل مامایی خاصی داشته باشید که پزشک شما استراحت مطلق را توصیه کند. بهتر است  استراحت بیشتری داشته باشید و در صورتی که شاغل هستید از ساعات کار به مدت طولانی و یا فعالیت سنگین پرهیز کنید. در صورت لزوم پزشک ممکن است داروهای ضد انعقاد و .... برای شما تجویز کند که طبق دستور بایستی استفاده کنید.البته مراقبت های دوران بارداری ، در افرادی که با ای وی اف باردار شده اند بصورت ویژه خواهد بود.

فرق بچه های حاصل از آی وی اف با بچه های طبیعی

تفاوت میزان سقط در بارداری طبیعی و آی وی اف

خطر سقط جنین در بارداری های حاصل از درمان با IVF نسبت به بارداری طبیعی کمی بیشتر است. این خطر به نحوه درمان با روش های کمک باروری مربوط نمی‌شود بلکه به علت ناباروری و توانایی باردار شدن بیمار ارتباط دارد اما در صورتی که شرایط تشکیل جنین و لقاح و همینطور کیفیت جنین خوب و کنترل شده باشد، میزان بروز سقط جنین کمتر است.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.