۱۰۴۰۶۴
۳۲۶۱
۳۲۶۱

وابستگی نوزاد به مادر، چطور ترکش بدم؟

نوزادم همش تو بغل منه و اگز زمین بگذارمش گریه می کند. راه حل آن چیست؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: پسر من ۳ماه و نیمشه و اصلا روی زمین نمی مونه و دائم تو بغل منه. حتی تو بغل من می خوابه و اگر روی زمین بزارمش گریه می کنه. راه حلی به من ارائه دهید.

پاسخ دکتر پرویز رزاقی، روانشناس خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس:
دوست گرامی، شما باید آرام آرام شرایط دور کردن فرزند از خود را تمرین کنید. وقت هایی که فرزند شما حالش خوب است یا جایش خشک است و یا زمانی که شیر خورده است، او را زمین بگذارید و اسباب بازی های متناسب با سنش را در اختیار فرزندتان گذاشته و خودتان نیز در کنارش حضور داشته باشید. هدف و ملاک شما باید به زمین گذاشتن نوزادتان باشد و سعی کنید بلافاصله از او دور نشوید و با او به طور مستمر صحبت کرده و ارتباط کلامی خود را با او ادامه دهید. رفته رفته میزان دوری خود را از فرزندتان بیشتر کرده و فاصله بگیرید اما با این حال رابطه کلامی خود را با او قطع نکنید تا فرزند شما احساس خلا و یا ترس نداشته باشد. این کار را به مرور زمان ادامه دهید تا آرام آرام او را از خود دور کنید. شما باید دقت کنید دور کردن فرزند از خود را به تدریج و به آرامی باید شروع کنید. این مسئله معمولا تا چهار یا پنج ماه درست خواهد شد و مشکلی وجود ندارد. البته ممکن است که تا هشت ماه نیز ادامه یابد. اما در نهایت درست خواهد شد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.